Dacă e vorba de un autovehicul rulat, cumpărat din Italia, pentru a-l inmatricula acolo trebuie să prezinți la biroul „înmatriculări”, al Oficiului Vehicule Civile: actul de identitate, original și copie; actul de vânzare -cumpărare, autentificat de notar și, dacă e cazul, însoțit de o traducere în limba italiană, autentificată; dovada de rezidență (dacă aceasta nu reiese din actul de identitate); tipizatele NP2C și NP2D (le găsești la unitățile teritoriale ale Automobile Club dItalia sau la birourile locale ale UMC).
Condiții speciale pentru mașinile germane
Dacă ești deja proprietarul mașinii, în România sau în altă țară membră a UE, ai nevoie doar de: certificatul de înmatriculare, în original și copie și de formularul TT2119 completat și semnat (tipizatul îl găsești la UMC). Dacă vrei să înregistrezi o mașină care provine din Germania, există două situații. Dacă mașina a fost inmatriculată în Germania până la data de 31.05.2004, trebuie să prezinți documentul de proprietate, în original (Fahrzeugbrief). Dacă mașina a fost înmatriculată în Germania, după data de 01.06.2004, trebuie să prezinți doar o copie a Fahrzeugbrief sau a noului document de proprietate- Zulassungsbescheinigung teil II.
Documentele pentru un autovehicul nou
Pentru a inmatricula un autovehicul nou, trebuie să te prezinți la biroul de înmatriculări al UMC, din regiunea în care locuiești, cu următoarele acte: copie act de identitate/act de cumpărare (dacă documentul nu este în limba italiană trebuie însoțit de o traducere legalizată); dovada de rezidență; tipizatul NP2C sau NP2D (le găsești la unitățile teritoriale ale Automobile Club dItalia sau la birourile UMC ); declarația de conformitate sau certificatul european de conformitate cu omologare italiană sau certificatul european de conformitate însoțit de declarația de înmatriculare emisă de producător; cererea (TT2119) completată și semnată de cumpărător. Toate formularele, cu antetul pretipărit, sunt distribuite, gratuit, în oficiile regionale ale UMC.
Cât costă înmatricularea
Conform datelor furnizate de Automobile Club dItalia (ACI), sumele necesare înmatriculării și înscrierii în PRA sunt: a)Taxa locală de înmatriculare (aceasta variază, în funcție de tipul autovehiculului și provincia de rezidență; b) Taxe ACI – 27 euro; c)Taxa de timbru pentru înscrierea în PRA – 32 euro; d)Taxa de timbru DTT (Dipartimento Trasporti Terrestri) – 32 euro; e)Taxa DTT – 9 euro; f)Taxa pentru eliberarea plăcuțelor de înmatriculare ( suma variază în funcție de tipul plăcuțelor de înmatriculare și de tipul autovehiculului). Dacă soliciți inmatriculatrea la una dintre unitățile Automobile Club dItalia (ACI) sau la un birou de consultanță auto, toate sumele le poți plăti la ghișeu. Dar, la sumele prevăzute de lege se mai adaugă taxele de intermediere ale biroului de consultanță. Dacă soliciți inmatricularea la oficiul regional al Oficiului Vehicule Civile (UMC – Ufficio Motorizzazione Civile), înainte de a merge la ghișeu, trebuie să depui toate sumele de bani în contul poștal special creat și să prezinți la ghișeu dovada acestor plăți.
Nu se acceptă cărți de credit
Dacă ai posibilitatea, poți folosi „calea electronică”. Pentru asta, contactează Ghișeul Electronic Auto (Sportello Telematico dell’Automobilista – STA) și vei afla cum trebuie să procedezi. De reținut că în acest caz plata se face la Ghișeul Electronic Auto (Sportello Telematico dell’Automobilista – STA) al Registrului Public Auto (PRA – Pubblico Registro Automobilistico) din zona în care locuiești. Toate sumele prevăzute se pot plăti la ghișeu, la momentul depunerii actelor, numerar sau prin automatul de plăți. Dar reține, că nu se acceptă cărți de credit.
Ce înseamnă automobil nou sau rulat
Conform Automobile Club dItalia (ACI), autovehiculele, în această țară se împart în două categorii: a) Autovehicul nou (de importul acestor autovehicule se ocupă, de obicei, dealeri, importatori etc), adică, un autovehicul produs în UE și care n-a mai fost înmatriculat sau un autovehicul înmatriculat deja într-o țară UE și care nu a parcurs mai mult de 6000 km sau a fost vândut într-un interval de maximum 6 luni de la data primei înmatriculări în străinătate; b) Autovehicul folosit (rulat), adică, un autovehicul înmatriculat deja într-o țară membra UE, care a parcurs mai mult de 6000 km sau care a fost vândut într-un interval de peste 6 luni de la prima înmatriculare în străinătate