Orice slujbă religioasă se săvârșește numai membrilor acesteia, iar acești prunci nu beneficiază nici de înmormântare și nici de pomeniri.
”E o mare durere să lipsești cu totul familia pruncului de asistență religioasă. Din acest motiv, sunt preoți care binecuvîntează groapă în care urmează să fie pus copilul mort nebotezat și cântă Sfinte Dumnezeule în timpul coborârii sicriului.
Dar durerea nu se oprește aici, pentru că numele acestor copii nu se trec pe pomelnice și nu pot fi pomeniți la Sfânta Liturghie.
La întrebarea care va fi starea copiilor nebotezați dincolo de moarte, s-a răspuns că nu se împărtășesc de chinurile iadului și se bucură de pace. Că ar trăi o stare asemănătoare drepților din Vechiul Testament, care nu erau prezenți în rai, dar nici nu suportau chinurile iadului (amintim că acești drepți sunt ridicați de Hristos prin pogorârea Sa la iad)”, scrie crestinortodox.ro.
Există o hotărâre adoptată pe 5 mai 1908, prin care Sfântul Sinod al Mitropoliei Ungro-Vlahiei a decis că se poate săvârși slujba înmormântării pentru copiii morți nebotezați sau născuți morți. Ținând seamă că această hotărâre nu a fost abrogată, ea rămâne în vigoare, însă dă naștere la o serie de întrebări, de exemplu: Ce slujbă trebuie săvârșită, de vreme ce în slujba de la Înmormântare se face precizarea: „Doamne, Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, Tu ai făgăduit să dai împărăția cerurilor celor născuți din apa și din Duh”, mențiune care presupune primirea Botezului. Or preotul nu poate și nu are dreptul să facă o rânduială improvizată de înmormântare a celor nebotezați.
Foto: crestinortodox.ro
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro