În data de 8 septembrie cârtiţa Varvara a ieşit din subteran în zona statuii Eroii Sanitari şi a fost transportată în apropiere de Dâmboviţa, peste drum de actuala staţie Eroilor 1, unde a reintrat sub pământ. Varvara – în termeni tehnici se numeşte echipamentul Tunnel Boring Machine (TBM) – sapă în acest moment un tunel pe sub Dâmboviţa şi actuala staţie Eroilor 1, la o adâncime de 25 de metri, pentru a ieşi pe partea celalată, la Operă. Locul unde va ieşi la suprafaţă este deja împrejmuit. Ieri se lucra deja la devierea reţelelor electrice.
”Pentru finalizarea lucrărilor la Operă, vor fi tăiaţi 26 de copaci”
Oficialităţile au anunţat că: ”Pentru fianlizarea lucrărilor la Operă, vor fi tăiaţi 26 de copaci din amplasamentul puţului de scoatere scut (este vorba despre Varvara – n.r.), umând a fi replantaţi alţi cel puţin 26 de arbori pentru refacerea spaţiului verde. Termenul de finalizare al lucrărilor este anul 2017”. Adică, anul viitor bucureştenii vor avea o nouă ieşire din staţia de metrou Eroilor, pe sub Dâmboviţa, lângă statuia lui George Enescu. Metrorex a dat asigurări că lucrarea se va desfăşura în deplină securitate. Pentru execuția tunelurilor de metrou Eroilor, TBM-urile care execută această lucrare injectează în zona prin care trec un amestec de ciment și bentonită, consolidând, astfel, terenul din zona aflată în apropiere.
Lucrările la Magistrala 5 mai durează 7 ani
Intenţia Metrorex este să lege staţia Eroilor de cartierul Pantelimon printr-o nouă magistrală care va tăia centrul oraşului. Pentru acesta, va trebui însă terminată Magistrala 5, care leagă Eroilor de Drumul Taberei. Conform panoului şantierului, toată lucrarea trebuia să fie gata pe 30 decembrie 2015. Dar nu a fost să fie, pentru că Varvara a făcut o greşeală şi a surpat pământul în zona Eroilor. A fost evacuat un bloc de locuinţă, care era în pericol de prăbuşire, a ieşit scandal, apoi totul a reintrat în normal. Mai puţin data finalizării lucrării, care a rămas suspendată. Directorul Metrorex ne-a comunicat că Autorizația de Construire cu numărul 383 din data de 26.11.2013 emisă de Primăria Municipiului București, pentru realizarea lucrării “Linie nouă de metrou – Magistrala 5 – tronson Drumul Taberei – Universitate”, spune că durata de execuție a lucrărilor este de 120 de luni. Adică 10 ani! Din care au trecut de abia trei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro