În același timp, Algarve, Portugalia, destinație lansată în premieră în vara 2016, dar și insulele grecești, litoralul românesc și cel bulgăresc au înregistrat creșteri de până la 30%.
Vacanțele rezervate pentru acest an au fost realizate în mare parte în perioada de Early Booking și mai puțin pe last minute. Astfel că, turiștii au preferat să aleagă din timp, în special pachete la hoteluri de cinci stele de lux, în cazul Antalyei, și la patru stele în restul destinațiilor. Cuplurile tinere au optat, în mare parte, pentru hoteluri de trei stele. Vara aceasta, situarea hotelurilor pe plajă a fost un criteriu decisiv numai pentru familiile cu copii.
Spania, tot mai cerută
Spania a fost cea mai cerută destinație a anului, de la Mallorca și Tenerife, pe curse charter, până la Costa Brava, Costa del Sol și Costa Blanca, pe curse de linie, cu plecare atât din București cât și din Cluj-Napoca, Timișoara și Iași, vânzările crescând cu un sfert față de 2015. Preţul mediu al unui pachet a fost de 650 de euro/persoană. Preferințele românilor s-au îndreptat și spre Algarve, o noutate bine primită vara aceasta care s,e va afla în oferta Paralela 45 și anul următor.
”Antalya și Bodrum și-au revenit după evenimentele nefericite din această vară, iar cei care au reușit să treacă peste emoțiile momentului s-au bucurat de cele mai bune prețuri ale all inclusive-ului turcesc, de la apariția acestui concept și până acum, care au fost mai mici cu până la 30% anul acesta. Grecia este o destinație de suflet pentru români și preferința lor pentru insule și pentru zonele turistice de pe continent a dus la vânzări mai mari cu 10%”, declară Ondina Dobriban, director general Paralela 45.
Pachetul mediu (per sezon) pentru o vacanță pe charter în Grecia a fost de 450-500 de euro/persoană în Creta, Rodos și Corfu, de 580 de euro/persoană în Santorini, de 250 de euro/persoană cu transport individual.
În cazul celor care au ales transportul cu mașina, cel mai mare interes s-a înregistrat însă pentru litoralul românesc și pentru cel bulgăresc, pentru care turiștii Paralela 45 au făcut cu 30%, respectiv 15% mai multe rezervări în sezonul 2016 față de 2015.