Conducătorii auto care intră și ies din România pe cea mai importantă poartă spre Europa de Est pot răsufla ușurați, după ce au scăpat de coșmarul gropilor din șosea din Punctul de Trecere a Frontierei Albița. Și asta în doar o lună de zile, interval în care cei de la CNAIR au reușit să reabiliteze peste șapte kilometri de drum național.
Conform protocolului semnat pe 16 aprilie 2018, Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice (DGRFP) Iași, în calitate de administrator, a transmis spre folosință cu titlu gratuit CNAIR o suprafața de 50.142 metri pătrați de drum, proprietate publică a statului, situată pe raza comunei Drânceni, județul Vaslui, pentru efectuarea lucrărilor de reparații.
Potrivit reprezentanților CNAIR, lucrările în Vama Albița au constat în frezări, plombări, reprofilări, aduceri la cotă, reparații cu mixtură asfaltică pe suprafețe întinse și corecții de pantă, acestea fiind executate în sistem de regie, cu oameni și utilaje proprii și mixtură produsă la stația de la Vaslui, aflată în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași.
„Așa cum am promis la semnarea protocolului cu DGRFP Iași, în aproximativ o lună am finalizat reparațiile cu mixturi asfaltice pe suprafețe extinse, urmând ca să continuăm cu lucrările de estetică, vopsitul bordurilor, astfel încât, spre sfârșitul săptămânii viitoare, să ne pregătim pentru efectuarea marcajelor. Această operațiune mai necesită însă ceva timp pentru închiderea porilor mixturii asfaltice pentru a putea fi aplicată vopseaua. În orice caz, sperăm ca la începutul lunii iunie să avem o vamă de nivel european. Este darul pe care drumarii ieșeni îl fac celor care tranzitează Vama Albița spre și dinspre Republica Moldova”, a declarat, luni, directorul general al DRDP Iași, Ovidiu Laicu.
Lucrările de reabilitare a infrastructurii din Vama Albița s-au realizat în urma numeroaselor demersuri făcute de către autoritățile din județul Vaslui, după ce șoferii au reclamat că mașinile pe care le conduc sunt afectate de infrastructura rutieră.
Vama Albița, principala poartă de intrare în UE la granița de est a României, arăta ca după bombardament, șoselele fiind pline de gropi din cauza cărora cei care tranzitau punctul de trecere a frontierei își rupeau mașinile în două. Au fost și cazuri în care TIR-urile au rămas suspendate din cauza craterelor din asfalt.
::placeholdeR–>
În ultimii 21 de ani, nimeni nu a făcut nicio investiție îninfrastructură, deși prin zona respective trec zilnic peste 1.200 de mașini și până la 10.000 de oameni, ceea ce înseamnă un sfert din traficul din vămile terestre din țară.