„Jobul meu este asistent medical sanitar la Spitalul Militar din Braşov, pe Terapie Intensivă. Şi mă mândresc că am făcut parte din echipe medicale româneşti care au făcut faţă cu brio la două misiuni în teatrele de operaţii, una în Irak, în 2008, şi una în Afganistan, în 2015“, a povestit Cristi.
Spune că s-ar mai duce şi în alte misiuni pentru că pe plan profesional e o mare provocare, însă e destul de grea depărtarea de casă.
„M-aş mai duce, fără îndoială, însă intervin problemele de ordin familial, când nevasta trebuie să-ţi înţeleagă şi hobby-ul şi meseria pe care o practici“, a adăugat el.
Maşină unică în lume
După ce-şi agaţă halatul de spital în cui, Cristi îşi petrece mare parte a timpului în garaj, unde are trei bijuterii pe patru roţi, datând dintre anii 36 şi 87, dar şi câteva motorete şi mopede.
Pasiunea lui pentru maşinile vechi, antebelice, s-a născut în 2006, când a primit de la nişte prieteni un Citroen GSA din 84, care era într-o stare decentă de funcţionare, maşină pe care o are şi acum. Între timp însă, în garajul lui au mai apărut, pe lângă câteva motorete şi mopede, alte trei maşini: un autoturism Austin Ambassador Gordon din 1936, un Gazelle SSK din 1971 şi un Piaggio AP50 din 1987. Acestora li se adaugă alte două maşini, de zi cu zi, un MiniOne pe care îl conduce Cristi şi un New Beentle decapotabil al soţiei sale, Mihaela.
„Am ajutoare mecanici pe care mă pot baza, dar, în principal, de mici reparaţii pe partea electrică şi de cosmetizarea maşinilor mă ocup eu“, mai spune Cristi.
Piesa de rezistenţă a micului lui „parc“ auto e, evident, „bătrâna“ Austin Ambassador Gordon, cu volan pe partea dreaptă, care are acum 82 de ani şi este o maşină unică în lume.
„Pot spune că sunt fericitul posesor al acestei maşini, fiind doar patru de acest gen fabricate în lume, iar ea e ultima rămasă. E unicat, pot să spun“, a adăugat cu mândrie nedisimulată Cristi.
Maşinuta are doar 18 cai putere şi 2.500 centimetri cubi, dar pe vremea ei era considerată limuzină sport şi este singura „supravieţuitoare“ din cele doar patru fabricate din acest model, celelalte fiind distruse în al doilea Război Mondial. A văzut-o scoasă la vânzare pe internet, în 2011, şi nu s-a putut abţine să nu o cumpere, valoarea ei fiind atunci de 15.000 de lire sterline. A adus-o acasă, din Marea Britanie, pe o platformă, iar în 2012 a înmatriculat-o în România.
„Actriţă“ în filme
Maşina a apărut şi în filme. În 2005, a apărut în producţia engleză „Lessie“ cu Peter O’Toole şi în „Walking with the enemy“ din 2014, filmat la Bucureşti, cu actorii Ben Kingsley şi Jonas Armstrong.
De asemenea, în 1967 ar fi purtat-o pe prinţesa Grace de Monaco în suita regală.
„Am înţeles de la fostul proprietar, că ar fi participat şi la un documentar legat de prinţesa Grace Kelly, dar eu nu am găsit documentarul, ca să confim“, a mai spus Cristi.
Pe lângă acestea, venerabila „actriță” a participat la mai multe parade, a câştigat numeroase concursuri de frumuseţe printre maşinile de epocă şi a fost lăudată în multe reviste de specialitate din Anglia. Într-un document de la Muzeul de Automobile din Londra se menţionează că „nu este restaurată, ci bine întreţinută“.
„A fost menţinută în stare originală, fără să fie niciodată restaurată. A fost doar bine întreţinută şi vopsită în 1996 de fostul proprietar“, a mai spus el.
Însă maşinile de epocă sunt greu de întreţinut, mai ales când e vorba de schimbat vreo piesă rară, uneori imposibil de procurat.
Cristi spune că soţia sa, Mihaela, care este economistă, i-a susţinut pasiunea, dar numai până la un punct, când garajul a început să devină neîncăpător.
„Acum va trebui să găsesc o cale, un numitor comun. Prin urmare, o să îi iau şi ei o maşinută, să o bag şi pe ea în tainele astea ale automobilismului şi maşinilor de epocă. Am încercat să îi arăt un Fiat 500 sau un Jeep Willis, dar nu e prea feminin. O să vedem la ce rămânem până la urmă“, a mai spus el.
La fel ca toţi colecţionarii de maşini de epocă, Cristi le mai închiriază pentru diverse evenimente, filmări sau videoclipuri şi expoziţii private.
Citește și: Cât cere ANAF pe un Logan utilizat ca taxi. Are 320.000 de kilometri la bord și e scos la licitație