Primăria Timișoara și Consiliul Local Timișoara au acționat în judecată nouă oameni din fosta administrație, printre care și fostul primar și cei doi viceprimari de la acea vreme.
„Am inițiat o acțiune în instanță pentru recuperarea unui prejudiciu produs primăriei de către foștii conducători ai instituției, prin nerespectarea unei ordonanțe de urgență privind reducerea cheltuielilor bugetare. S-au încheiat contracte de închiriere pentru mașini, Curtea de Conturi a sesizat că au fost ilegale acele contracte. Domnii Ciuhandu, Grindeanu, Orza și câțiva funcționari publici sunt subiecți în acest proces și vor trebui… vom vedea ce spune instanța, pentru că s-a ajuns în stadiul în care prejudiciul trebuie recuperat de la ei, ca persoane”, a anunțat primarul Nicolae Robu.
Potrivit primarului Timișoarei, prejudiciul este de 352.077,09 lei, fără penalități și dobânzi, pentru 12 mașini folosite prin contract de închiriere sau comodat de la fosta RATT, actuala Societate de Transport Public Timișoara, în perioada 2009 – 2010. Printre altele, este vorba despre trei Ford Kuga și mai multe Peugeot 206. Fordurile au fost conduse de foștii viceprimari și de șeful de la Drumuri.
Au fost dați în judecată Gheorghe Ciuhandu, Sorin Grindeanu, Adrian Orza, Smaranda Haracicu, Caius Șuli, Mariana Dimitriu, Liliana Daniela Antonie, Raluca Teodorescu și Iolan Emma Dobrescu. Ei sunt acuzați că au mers cu mașini închiriate, deși o ordonanță de urgență emisă de Emil Boc interzice primăriilor achiziționarea, preluarea în leasing sau închirierea de autoturisme. De fapt, contractul dintre primărie și fosta RATT a fost semnat cu două săptămâni înainte de emiterea OUG 34/2009, pentru încă un an.
Prejudiciul a fost scos la iveală de un control al Curții de Conturi, cu care primăria s-a și judecat, dar a pierdut procesul pentru că n-ar fi dus actele necesare în fața instanței.
Potrivit purtătorului de cuvânt de la acea vreme, primăria plătea lunar cam 30.000 de lei pentru cele 12 autoturisme.
„Cele trei mașini le avem pe un contract de comodat. Peugeot-urile sunt luate în chirie, pe număr de kilometri. În total, pentru cele 12 mașini venite de la RATT, primăria plătește lunar în jur de 30.000 de lei. Era cea mai bună modalitate la care puteam apela. Este imposibil ca o primărie ca Timișoara să nu poată achiziționa decât cinci mașini, conform legii”, explica, la acea vreme, fostul purtător de cuvânt al primăriei.
Citește și: EXCLUSIV/Părăsit de mamă la patru luni, pilotul mort a fost crescut de bunică și, de la 14 ani, de Armată! (FOTO&VIDEO)