Un român se uită, în medie, 5,5 ore la televizor în fiecare zi, potrivit unui studiu realizat de una dintre cele mai mari companii media din lume, Wavemaker. Aceste cifre ne plasează pe locul întâi în Europa în acest clasament, atât în privinţa publicului general, cât şi în ceea ce îi priveşte pe tineri. Conducem chiar detaşat clasamentul. Românii nu se pot despărţi de televizor, deşi trendul mondial este unul de scădere: televiziunea clasică pierde teren rapid în faţa noilor platforme.
În 2017, un român se uita la televizor, în medie, timp de 330 de minute, adică 5 ore şi jumătate. În prima jumătate a anului 2018, cifra a rămas neschimbată, ceea ce ne plasează pe prima poziţie în topul european la numărul de ore petrecute în faţa ecranului.
Suntem tot pe primul loc şi la numărul de ore petrecute de tineri (13-29 de ani) în faţa televizorului: 3,6 ore în fiecare zi.
Europa de Est stă lipită de televizor în fiecare zi
Cifre mari se înregistrează, de altfel, în toată Europa de Est. Totuşi, România are aproape o oră în plus faţă de Ungaria, care se află pe locul doi, cu 4,7 ore. În Ungaria, însă, trendul este de scădere. Polonia, Slovacia, Cehia şi Lituania completează clasamentul.
Sunt toate ţări din Europa de Est, în condiţiile în care în Vest lumea se uită tot mai puţin la televizor. Germanii stau în faţa ecranelor doar 3,7 ore, francezii doar 3,6, iar norvegienii doar puţin peste două ore. În cazul acestora din urmă, scăderea este bruscă: anul trecut, se uitau 2,6 ore la televizor.
În general, europenii, în special cei din Vest, se uită din ce în ce mai puţin la televizor. Explozia conţinutului digital, precum şi serviciile de streaming şi Video on demand au lovit puternic în piaţa tradiţională.
Toate aceste date au fost colectate de agenţia de media Wavemaker de la agenţiile care monitorizează audienţele în ţările europene.
Citeşte şi EXCLUSIV/ Adevărul despre ce se întâmplă în Libia. Un inginer român povestește ce a văzut cu ochii lui: ”Am câștigat enorm, dar am plecat de frică”