Apele umflate ale râului Prahova au afectat structura de rezistenţă a podului. Deşi există o expertiză tehnică realizată de mai bine de jumătate de an pentru acest pod, abia în urmă cu câteva zile cei de la CFR au intervenit pentru protejarea structurii afectate, urmând ca podul să fie consolidat cândva, pe viitor.
Vechi de mai bine de un secol, mai exact din 1909, podul de la Bobolia, din judeţul Prahova, nu mai rezistă mult presiunii apelor învolburate ale râului Prahova. Viiturile au rupt bucăţi de beton din stâlpii de susţinere pe care le-au dus la câţiva metri distanţă.
Podul, situat la kilometrul 89 + 140 de metri, în zona comunei Poiana Câmpina, este tranzitat zilnic de zeci sau chiar de sute de trenuri de pasageri şi marfă, Practic, toate garniturile feroviare care pleacă de la Bucureşti către Braşov şi de acolo mai departe sau care vin dinspre Ardeal către Capitală tranzitează peste acest pod care are o lungime de peste 200 de metri.
Construcţia care traversează râul Prahova a fost ridicată la începutul secolului trecut, pe vremea Regelui Carol I. A fost zidită temeinic, în jurul fiecăruia dintre stâlpii care susţin viadictul fiind turnate plăci din beton care să protejeze pilonii.
După mai bine de un secol însă, podul cedează. Apele învolburate ale Prahovei, care de câteva săptămâni sunt mai tot timpul umflate din cauza ploilor care cad aproape zilnic, au afectat structura de rezistenţă a podului. Bucăţi din betonul care proteja stâlpii de rezistenţă au fost smjulse şi purtate de ape la câţiva metri de pod.
Există un proiect tehnic de mai bine de jumătate de an
Conform oficialilor de la CFR, pentru podul de la Bobolia există o expertiză tehnică elaborată în ianuarie anul acesta. Nu s-a intervenit însă decât săptămâna trecută, după ce au început să se vadă efectele viiturilor puternice venite pe albia râului Prahova.
„Starea tehnică a podului feroviar este verificată periodic de către reprezentanţii Sucursalei Regionale CF Bucureşti, în conformitate cu prevederile instrucţionale de efectuare a reviziei infrastructurii feroviare, primele măsuri împotriva afuierii fiind luate în cursul săptămânii 23-27.07.2018, prin protejarea pilelor, afectate de viiturile puternice, cu traverse din beton, măsuri care continuă şi în prezent”, au informat oficialii din cadrul CFR, instituția în administrarea căreia se află podul feroviar.
Aceiaşi oficiali vorbesc despre punerea în siguranţă a podului, dar nu dau termene, ci doar vorbesc despre două etape. “În perioada următoare” se vor face şi lucrări definitive de punere în siguranţă.
“În perioada următoare, după emiterea avizelor şi autorizaţiilor de către autorităţile locale, Sucursala Regională CF Bucureşti va executa, în prima etapă, lucrări de intervenţie în regim de urgenţă, cu surse proprii, pentru punerea în siguranţă a pragului de fund, în vederea stopării fenomenului de degradare a infrastructurii podului, urmând ca în etapa a II-a să fie executate (în baza expertizei tehnice elaborată în ianuarie 2018) şi lucrările definitive de punere în siguranţă a acestui obiectiv, cu fonduri de la bugetul de stat”, precizează CFR într-un punct de vedere oficial cu privire la situația construcției din judeţul Prahova.
Localnicii și autoritățile din Poiana Câmpina sunt în alertă, situaţia podului peste râul Prahova provocând un val de îngrijorare, mai ales că în ultima perioadă localitatea a fost serios afectată din cauza inundaţiilor.