Pentru a înțelege mai bine istoria acestei familii pe scena festivalurilor de muzică, împlicit pe cea de la „Cerbul de aur”, ne întoarcem în timp, în 1968. În acel an, marele trofeu a fost cucerit de o tânără pregătită și lansată de compozitorul George Grigoriu. Interpreta Luminița Dobrescu a intrat în concurs cu două piese, una dintre ele fiind chiar compoziția lui Grigoriu, “Dacă nu iubești”.
La acea vreme, Ionel Tudor și Andreea Andrei erau niște copii, care așteptau cu nerăbdare acest festival de muzică. La fel ca în zilele noastre, „Cerbul de Aur” era un eveniment care aduna familii întregi în fața micilor ecrane; aceste familii urmăreau atât festivalul în sine, cât și știrile despre artiștii autohtoni și invitații străini. Practic, Ionel Tudor și Andreea Andrei au luat de mici „microbul” muzicii și în special pe cel al festivalului desfășurat la Brașov.
„Ne-am bucurat când, în anii 90, s-a reluat festivalul. Întrega familie urmărea cu atenție, seară de seară, concurenții, recitalurile. Și ce recitaluri am putut vedea! Tom Jones, James Brown, Ray Charles! În 1994, recitalul lui Ray Charles a fost acompaniat de Big Band-ul Radio, condus atunci de compozitorul Ion Cristinoiu. Ionel Tudor era la pian. Tot atunci au acompaniat-o și pe Monica Anghel, care susținea un recital ca învingătoare. Câștigase “Cerbul de Aur” cu un an înainte, interpretând două compoziții semnate de Cornel Fugaru și Marius Țeicu”, ne-a povestit textiera Andreea Andrei care deja preluase ștafeta de la tatăl ei și încerca să o transmită mai departe cu ajutorul soțului ei, Ionel Tudor. Cei doi, Andreea Andrei și Ionel Tudor, erau atunci printre oamenii din spatele concurenților.
Tot prin anii 90, Laura Stoica a câștigat două premii la „Cerbul de Aur”, cu piesele „Un actor grăbit”, de Bogdan Cristinoiu și „Ai fost un laș” de Ionel Tudor, ambele pe versuri de Andreea Andrei. Narcisa Suciu a câștigat și ea un premiu, interpretând piesa „Țurai” de George Grigoriu, piesă lansată în filmul „În fiecare zi mi-e dor de tine”, a cărui muzică era semnată în tandem de George Grigoriu și Ionel Tudor. Tot pe atunci, Ionel Tudor a avut ocazia de a realiza, împreună cu orchestra sa și alături de Sfinx Experience, o gală-recital, precum și un recital Elena Cârstea.
Ionel Tudor și Andreea Andrei au dat ștafeta “Cerbului de Aur” din tată în fiu, Andrei Tudor fiind acum la cârmă
În urmă cu 10 ani, ștafeta era deja predată lui Andrei Tudor, fiul Andreei Andreei și a lui Ionel Tudor, care a ales să le calce pe urme părinților, pe plan profesional. De-a lungul timpului, el a colaborat cu Andra, cu Angela Gheorghiu, cu Mihai Trăistariu, cu Marcel Pavel și cu Monica Anghel. A câștigat numeroase premii la diverse concursuri din țară, dar și la internaționale, a făcut parte din mai multe jurii de specialitate și este membru Credidam și UCMR-ADA.
Revenind însă la istoria familiei pe scena „Cerbului de Aur”, în urmă cu 10 ani, tatăl lui Andrei Tudor a fost invitat la festival pentru a i se înmâna un trofeu, din partea Televiziunii Române, în calitate de dirijor al Big Band-ului Radio, iar un an mai târziu, Ionel Tudor a dirijat Big Band-ul Radio și Orchestra Filarmonicii din Brașov într-un recital de zile mari, ce a reunit cu succes unele dintre cele mai importante voci ale muzicii ușoare românești: Aura Urziceanu, Monica Anghel, Nico, Luminița Anghel, Paula Seling, Delia, Nicola, Doina Spătaru, Gabriel Dorobanțu, Miță de la Bere Gratis, Marcel Pavel, Vlad Miriță, Leo Iorga și alții. În cadrul acestui mare recital, Andrei Tudor a fost prezent ca pianist.
Anul acesta, când festivalul va fi prezentat de Iulia Vântur, Ionel și Andrei Tudor se vor afla din nou pe scena „Cerbului de Aur”, ambii în calitate de dirijori, orchestratori, pianiști, alături de Big Band-ul Radio și Orchestra Operei din Brașov, iar Andrei are bucuria de a fi prezent și în calitate de compozitor, deoarece câțiva concurenți au ales să interpreteze piese semnate de el.
Așa se face că, în această familie, se transmite ștafeta de la o generație la alta, trecând prin cele mai importante evenimente muzicale autohtone, urmând întregul fenomen al muzicii românești și clădind cariere, de la bunici la nepoți, cariere bazate pe iubirea față de muzică.