RĂSPUNS: În primul rând trebuie să știți că, începând cu data de 16.07.2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 109/2018 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România, pentru obţinerea duplicatului CIV este obligatorie prezentarea vehiculului la RAR, în vederea identificării sale. Actele necesare obţinerii unui duplicat al cărţii de identitate a vehiculului sunt: cerere de programare la RAR pentru eliberare document nou (formular-tip, se completează la RAR); actul de identitate; documente care atestă calitatea de deţinător (act de vânzare-cumpărare, factură, act de adjudecare etc.). În fine, dacă solicitantul nu este deţinătorul vehiculului (persoană fizică), sau dacă deţinătorul este persoană juridică, este necesară prezentarea actului legal de reprezentare (împuternicire notarială, respectiv, delegație).
Citește și: Amenzile de circulație pot fi plătite la jumătate în 15 zile lucrătoare. Sancțiunile nu vor mai putea fi achitate direct la polițist
Vezi și ce faci dacă ai pierdut, ai deteriorat sau ți-a fost furată Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV)