Gigel Ştirbu afirmă că această publicitate va fi plătită de Autoritatea Electorală Permanentă, pe acelaşi sistem prin care se face decontarea după campania electorală, a celor care au candidat în alegeri.
De ce este nevoie de campanii de conştientizare a importanţei exprimării votului
Deputatul liberal a declarat pentru LIBERTATEA că în ultima perioadă s-a demonstrat că tendinţa populaţiei, atât în România cât şi la nivel european, este de a nu participa deloc la vot, de a nu îşi exercita dreptul fundamental de vot.
„Este foarte posibil că peste 20 de ani să iasă la vot doar 20% şi dintre aceştia, să se voteze un partid extremist, iar acest partid, cu reprezentativitate de 5%, să schimbe istoria României, să ne întoarcem la formula de guvernământ de acum 50 de ani. Nu spune nimeni că sunt obligaţi, ci cei care sunt formatori de opinie, cei din audio-vizual, care intră în fiecare zi în casele cetăţenilor, au acest drept”, a explicat deputatul intenţia sa.
Potrivit lui Gigel Ştirbu, aşa cum „există în prezent mesaje de interese naţional, de genul „Bea doi litri de apă, zilnic, pentru că e bine pentru sănătate, la fel ar trebui să funcţioneze şi mesajele de conştientizare a participării la vot.
„La noi este o democraţie participativă. Oamenii nu mai au răbdare 4 ani de zile, sunt dezamăgiţi. Trebuie să meargă la vot, să voteze cu cine cred ei”, spune parlamentarul.
Gigel Ştirbu spune că urmează să mai finalizeze o serie de chestiuni tehnice, împreună cu AEP, de punere în concordanţă cu legislaţia în vigoare pe audiovizual, şi cu Consiliul Legislativ, iar în maximum două săptămâni, va finaliza textul.
În plus, el speră să coopteze parlamentari de la toate partidele, astfel încât proiectul să fie asumat de toate forţele politice.
Ultimul scrutin în România a avut loc în week-endul 6-7 octombrie, când românii au fost chemaţi să se exprime cu privire la redefinirea familiei, în Constituţie, ca uniunea dintre un bărbat şi o femeie, şi nu ca uniunea dintre soţi, cum este în prezent legea fundamentală.
Românii au preferat să boicoteze acest demers al Coaliţiei pentru Familie, susţinut de Biserica Ortodoxă şi de toate partidele politice din Parlament, cu excepţia USR.
La referendum s-a înregistrat cea mai slabă prezenţă din istoria post-decembristă a României. Doar 20,41% dintre alegători și-au exprimat opțiunea. Mai precis, au votat 3.731.704 de oameni. Pentru a fi validat, era necesar ca 5.483.548 de români să voteze – 30% din numărul oficial al alegătorilor, care se ridică la 18.278.496.
Citeşte şi: