Strategia de dezvoltare turistică din Timiş ne spune că judeţul ar putea avea ca „brand” turismul de weekend sau turismul rural, dar că trebuie promovat.
Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Timiş (n.r. – APDT), subordonată Consiliului Judeţean, a realizat, pentru 24.000 de euro, un document de peste 100 de pagini, care ar trebui să stabilească priorităţile pentru următorii zece ani, solicitând sprijinul specialiştilor unei firme de consultanţă. După aproximativ un an, această firmă a scos un document plin de erori.
„Obiectivul acestei strategii este de a scoate în evidenţă oportunităţile care există în Timiş. Chiar dacă foarte mulţi sunt sceptici în ceea ce priveşte turismul în Timiş, prin realizarea acestui material putem discuta despre dezvoltarea turismului. (…) Îi putem combate pe cei răuvoitori”, declara Călin Dobra, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, la evenimentul de lansare a strategiei.
Lucrarea arată că „brandul turistic al judeţului este quasi inexistent”, iar „notorietatea judeţului Timiş din punct de vedere turistic este extrem de slabă, atât la nivel naţional, cât şi internaţional”.
Date fără sursă, informaţii copiate de pe internet
Flavius Ignea, specializat în planificare teritorială, care a făcut parte din echipa ce a realizat Planul de mobilitate urbană durabilă a Timişoarei, susţine că „lucrarea este plină de greşeli de exprimare şi gramaticale, informaţii complet eronate, date greşite”.
Potrivit acestuia, lipseşte un program de lucru din strategie, nu se precizează cum s-a făcut eşantionarea, rezultatele chestionarelor făcute, obiectivele turistice sunt prezentate superficial – sunt încurcate nodurile hidrotehnice, siturile arheologice cu monumentele istorice, sunt marcate reşedinţe nobiliare care nu au existat, iar altele nu sunt marcate deloc, apar date fără sursă, informaţii copiate de pe internet neverificate, fără surse şi multe altele.
„Lucrarea conţine cinci materiale cartografice scanate după lucrări mai vechi. Patru au fost modificate utilizând softul Paint. Harta de bază provine din lucrarea Atlasul judeţelor din Republica Socialistă România apărută în 1978 la Editura Didactică şi Pedagogică. Din punctul meu de vedere, strategia este doar o glumă de prost-gust care a costat peste 200 de euro/pagina”, a conchis Flavius Ignea.
Ce spune şeful Consiliului Judeţean
După ce l-am întrebat despre erorile din strategie, şeful CJ ne-a spus că „asociaţia a făcut-o”.
„Nu ştiu să spun despre greşeli. Noi o s-o primim oficial, o verificăm şi, dacă e în regulă, ne-o însuşim prin hotărâre de consiliu”, a conchis Dobra.
APDT, care a lansat strategia, a fost înfiinţată în 2014 pe lângă Consiliul Judeţean Timiş şi are ca scop promovarea potenţialului turistic şi cultural al judeţului Timiş.