Conflictul, la ordinea zilei
Aproape 2.000 de locuitori ai Capitalei şi ai zonelor limitrofe au fost chestionaţi cu privire la transportul public. Rezultatele sunt neaşteptate. 88% dintre bucureşteni au avut un „sentiment de nesiguranţă” în transportul public, 96% au asistat la violenţă verbală între pasageri, iar 72% au fost martori la scene de violenţă verbală între şoferi şi pasageri. Un alt procent uriaş, 93%, se referă la cei care au asistat la certuri între pasagerii fără bilet şi controlori.
Nu doar violenţa verbală este o problemă în Bucureşti şi în Ilfov, potrivit acestui studiu. Peste jumătate dintre călători (57%) au fost „hărţuiţi în transportul public şi/sau în staţii”.
Victime cad în special femeile. Dacă în cazul sentimentului de nesiguranţă, procentele sunt relativ apropiate la bărbaţi (82%) şi la femei (93%), în cazul agresiunilor lucrurile stau cu mult diferit. Aproape trei sferturi dintre femei spun că au fost hărţuite în mijloacele de transport şi în staţii, pe când la bărbaţi procentul este de numai 39%.
Bucureştenii nu vor transport gratuit
Studiul a vrut să vadă şi ce soluţii văd călătorii pentru îmbunătăţirea transportului în comun. În jur de trei sferturi dintre ei sunt de acord ca preţul biletelor să crească, intrarea autoturismelor în centru să fie taxată, iar preţul parcării să fie mai mare. Când sunt întrebaţi însă dacă transportul ar trebui să fie gratuit, procentul se inversează. Doar 25% sunt de acord cu o asemenea măsură.
Două treimi dintre cei chestionaţi spun şi că ar renunţa la transportul cu maşina proprie în favoarea unei utilizări mai dese a transportului public dacă acesta ar fi îmbunătăţit.
STB nu comentează
Începând de vineri, Libertatea a luat legătura cu reprezentanţi ai Societăţii de Transport Bucureşti, pentru a discuta subiectul şi a vedea ce face compania în această problemă. Prima oară ni s-a cerut să aşteptăm 24 de ore, pentru a fi formulat un punct de vedere şi pentru a se obţine aprobări.
Sâmbătă, Libertatea nu a mai primit niciun răspuns, în ciuda telefoanelor şi mesajelor trimise către STB.
Au trecut şase zile de atunci, şi nici până astăzi reprezentanţii Societăţii de Transport Bucureşti nu au oferit un punct de vedere cu privire la măsurile pe care le iau în privinţa siguranţei în mijloacele de transport.
Citeşte şi:
Spitalul Monza, una din clinicile private unde a operat Matthew Mode, pe numele lui real Matteo Politi, anunță că îl dă în judecată pe falsul medic, după dezvăluirile din Libertatea