La noi, maşina costă 11.000 €
“Hainele noi îl vor face să nu mai fie doar drăguţ, ci şi fioros. În plus, se va umbla şi sub capotă”, susţin cei de la bild.de. Deşi îl ridică în slăvi din multe puncte de vedere, nemţii lovesc însă într-un punct sensibil.
“Succesorul trebuie să fie îmbunătăţit la capitolul siguranţă. La testul de impact făcut în 2011 a obţinut trei stele ruşinoase, în condiţiile în care cinci ar fi obligatorii pentru acest tip de maşină”, mai precizează ei, adăugând că aşteaptă să vadă “dacă Dacia va aduce o variantă mult îmbunătăţită în vara lui 2017, atunci când va fi lansarea comercială”. Preţul de start pentru piaţa germană e estimat la 12.000 de euro, iar la noi, în prezent, Dusterul se vinde începând cu 11.000 de euro.
Un nou producător auto îşi caută… loc
După Dacia şi Ford, se pare că pe piaţa românească va mai apărea un concern auto de anvergură. Informaţia a fost lansată de Adrian Volintiru, fost secretar de stat în Ministerul Economiei. “România e pe lista scurtă pentru o investiţie într-o unitate de producţie cu o capacitate anuală de 300.000 de maşini”, a spus Volintiru.
Germania, a doua piaţă de export
În decembrie 2013, Uzina de la Mioveni a fabricat automobilul Duster cu numărul 500.000. În prezent, modelul reprezintă în jur de 40% din producţia totală zilnică realizată la Uzinele Dacia. SUV-ul a fost lansat în martie 2010 la Salonul Auto de la Geneva.
În decursul celor patru ani de la lansare, 95% din producţia modelului a fost exportată, cu precădere în ţările Europei Occidentale. Germania este, după Franţa, a doua piaţă de export pentru Dacia. Doar în primele şase luni ale acestui an, nemţii au cumpărat 24.000 de Dacii, din care peste 10.000 de Duster.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro