Fosta cetate in timpul epocii romane, locuita de gali si disputata secole de-a randul de francezi si germani, Strasbourgul este un loc aparte, inundat de un parfum inconfundabil care atrage ca un magnet milioane de oameni din toata lumea. Orasul din estul Frantei, asezat pe malul stang al Rinului, este nu numai locul in care sunt adunate mai toate institutiile politice europene, ci si o capitala a bicicletelor.
Inchirierea costa 12 €
Intr-un amalgam perfect, definit de eleganta franceza si scrupulozitatea germana, localnicii – vreo 270.000 de suflete – traiesc, parca, intr-o alta lume. Chiar daca transportul in comun circula perfect, oamenii s-au indragostit de vehiculul pe doua roti: bicicleta. Cand merg la cumparaturi, la serviciu, la scoala sau la plimbare, francezii din Strasbourg sunt numai pe biciclete. Orasul este impanzit de parcari pentru vehicule pe doua roti. Au piste speciale – vopsite in verde si trasate – precum cele mai bune autostrazi de la noi. Turistii se molipsesc repede si primul drum pe care il fac atunci cand pun piciorul in Strasbourg este la un centru de inchirieri. O garantie de o suta de euro, o taxa de 12 euro si au o saptamana o bicicleta doar a lor.
Cristian Burcioiu, reporterul Libertatii, a testat sistemul de inchiriere a bicicletelor de la Strasbourg si s-a declarat incantat de modul in care se circula pe doua roti dintr-o parte in alta a orasului: ‘Se merge in dublu sens si nu te temi nici o clipa de masini’
In Bucuresti, vor fi 11 trasee
In nebunia din Bucuresti, par irealizabile planurile primariei, conform carora in mai putin de doua saptamani biciclistii bucuresteni vor putea circula pe piste special amenajate, demne de o tara membra UE. Dupa ce in primavara a fost trasat primul dintre cele 11 viitoare trasee, in zona Titan, ieri, pe Splaiul Independentei, se marca cel de-al doilea drum destinat, exclusiv, vehiculelor cu doua roti din Capitala.
Primarul Adriean Videanu a capatat mania pistelor de biciclete in timpul unor vizite de lucru la Viena si de atunci viseaza sa transforme orasul intr-o capitala ecologica. Pana la realizarea proiectului mai este insa cale lunga, majoritatea bucurestenilor considerandu-se mai in siguranta intr-un mijloc de transport in comun sau in autoturismul personal decat pe doua roti. In urma cu patru-cinci ani, a fost construita prima ‘pista de biciclete’, pe bd. Regina Elisabeta. Invariabil insa, aceasta este ocupata de masinile parcate pe trotuar. Dar nici biciclistii nu
s-au obisnuit sa circule in interiorul marcajelor, chiar daca acestea respecta standardele europene: sunt late, iar la trecerile pe sosea ori in curbe sunt prevazute cu ‘covorase antiderapante’.
Acestea sunt primele doua piste de biciclete
Tudor (23 de ani) a fost primul care a testat ieri pista de biciclete trasata de-a lungul Splaiului Independentei din Capitala. Cu toate ca abia asteapta sa poata circula astfel in tot orasul, el recunoaste ca mai depaseste uneori marcajele
Titan – In primavara acestui an, a fost amenajata in zona Titan prima pista ‘europeana’ de biciclete, dar si acum e aproape nefolosita
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro