Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a dat amenzi de aproape 2 milioane de lei unui număr de 302 magazine, din 371 câte a controlat de la începutul acestui an. Au fost vizate cele mai importante lanţuri de hipermarketuri şi supermarketuri din ţară.
Promoţiile înşelătoare şi informaţiile false despre calitatea şi originea produselor au adus cele mai multe sancţiuni. În unul dintre cazuri, magazinul vindea lămâi despre care spunea că sunt din Turcia, deşi pe eticheta plasei, la ţara de origine era trecută Spania. Clienţii ar fi beneficiat de o reducere de preţ, însă cei de la hipermarket nu spun nici cât durează, nici cum se aplică efectiv promoţia.
Doza de bere gratis, care nu există
Într-o altă situaţie, arată datele furnizate pentru Libertatea de ANPC, magazinul vindea bere la doză la pachet “3+1 gratis”. În realitate însă, a patra cutie este plătită aproape la preţul ei întreg. Nici cafeaua instant nu a scăpat de promoţiile false. Un lanţ de magazine o vinde cu reducere de 20% fără să spună care este preţul întreg.
Şi la iaurt trebuie să fiţi atenţi. Spre exemplu, inspectorii ANPC au descoperit în cazul ofertelor “4 iaurturi la preţ de 3”, că diferenţa între preţul unitar al coletului şi preţul individual al produsului expus la comercializare nu exista, astfel încât nu reieşea produsul gratuit. Nici mezelurile nu au ofertele cu care se laudă unele magazine.
Spre exemplu, mulţi clienţi au descoperit că salamul care ar fi trebuit să fie cu 10% mai ieftin, la casă avea, de fapt, preţ întreg. Dacă sesizaţi astfel de nereguli, puteţi suna la 021.9551, telefonul consumatorilor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro