Potrivit proiectului de concesiune al Autostrăzii Comarnic – Braşov, publicat miercuri pe site-urile CNADNR şi Ministerului Transporturilor, construcţia ar dura patru ani, operarea şi întreţinerea sunt prevăzute pentru o perioadă de 26 de ani, iar tariful de concesiune ce va fi plătit de un autoturism pentru întreaga lungime a autostrăzii este preconizat a fi de 7 lei cu TVA inclus, supus indexării. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcţie de distanţa parcursă de vehicul.
La 9 decembrie 2013, data depunerii ofertelor finale pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Braşov, tronsonul Comarnic-Braşov, plăţile de disponibilitate însumau 2,932 miliarde de euro.
Costul total de construcţie a tronsonului de autostradă, de 53 de kilometri, în baza ofertei câştigătoare este de aproximativ 1,8 miliarde euro, fără TVA, din care 198,5 milioane de euro (11%) acoperă lucrările de construcţie a Secţiunii 1 a autostrăzii, lucrările de reabilitare a DN1, realizarea proiectului tehnic pentru întreaga autostradă, organizarea proiectului, managementul proiectului şi costurile suportate de concesionar pentru realizarea investigaţiilor de teren pentru întreg traseul autostrăzii.
În condiţiile în care autostrada va avea o lungime 53 de kilometri, costul total pentru construcţie, operare şi întreţinere pe perioada concesiunii este cuprins între 51,5 milioane euro pe kilometru, în varianta fără credite, şi 159,5 milioane euro pe kilometru.
Oficialii spun că autostrada care va străbate munții va porni de la Comarnic la 1,5 kilometri de podul de la Breaza, apoi pe malul râului Prahova cu viaducte și tunele și va ocoli orașele Sinaia și Bușteni pentru a ieși la Azuga spre Pârul Rece. Autostrada va trece apoi pe lângă Râșnov și se termina la Cristian, lângă Brașov. Va avea în total 58 de kilometri.