Autostrăzile, făcute cu bani europeni
Oare ce o însemna pentru CNADNR întreţinerea drumurilor? Pentru că plombele de pe autostrăzile României arată ca aruncate din avion, iar atunci când drumurile sunt înzăpezite, soluţia cea mai folosită este… închiderea lor.
Oare pe asta s-au dus aproape două miliarde de euro plătite de şoferii români? După fiecare iarnă, autostrăzile arată la fel de rău precum Bator din Fefeleaga lui Agârbiceanu.
Dacă amărâtului de cal din poveste i se puteau număra coastele, drumurilor europene li se pot număra gropile şi plombele de care nu par să scape, indiferent de miliardele care ajung în conturile CNADNR şi indiferent de cine formează Guvernul.
Menţionăm că toţi cei 632,8 kilometri de autostradă, cât avem până acum, au fost realizaţi din alţi bani decât taxa auto, respectiv de la bugetul de stat în proporţie de aproximativ 30% şi din fonduri europene în proporţie de 70%.
S-ar fi putut sufla cu aur 600 km de căi rutiere!
Se pune întrebarea firească: de ce s-au cheltuit aşa mulţi bani doar pe întreţinere? Cu ce materiale au fost plombate aceste drumuri, care sunt zob în fiecare primăvară?
Ca simplă curiozitate, cu 1,853 de miliarde de euro s-ar fi putut sufla cu aur 600 de kilometri de drum, la o lăţime de 10 metri drumul, cu 10 grame de aur pe fiecare metru pătrat.
La calcul am ţinut cont de valoarea actuală de 31 de euro pe gramul de aur. Într-un asemenea caz, înţelegeam şi noi întreţinere…
FOTO: ADI PÎCLIȘAN / EVZ
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro