Proiectul de construire a complexului Grand Prix One in Romania, initiat de Jarno Trulli si Mick Doohan, in colaborare cu grupul de constructii South Pacific Group, ce trebuia sa aiba ca locatie Snagovul, a fost amanat din cauza neintelegerilor dintre reprezentantii administratiei locale si investitori.
Certurile au plecat de la teren
Dupa ce au primit franciza de la Grand Prix One, investitorii au trebuit sa amane inceperea constructiilor la ceea ce ar fi devenit singurul circuit cu capacitatea de a gazdui competitii internationale, din Romania. ‘Acum doi ani am obtinut licenta de la grupul italian Grand Prix One. Se vor construi simultan zece locatii in intreaga lume, care reprezinta un nou concept, o combinatie intre un centru comercial si un punct de agrement automobilistic. Va fi un fel de Pandorf, din Austria, dar cu hoteluri, lac artificial, centre de recreere, magazine ale designerilor celebri si circuit de automobilism. Am discutat cu reprezentantii a patru primarii din zona de nord a Capitalei: Moara Vlasiei, Dascalu, Tunari si Snagov. In ultima locatie, s-a facut un referendum pentru a construi pe islazul comunal si am obtinut voturile a 98% din populatie. Am adus un evaluator al statului pentru a afla cat valoreaza bucata respectiva de teren pe care urma sa construim. Cele 56 de hectare de teren de la Snagov erau evaluate de expertii nostri la noua milioane de euro, dar Primaria ne-a spus ca valoreaza 200 milioane de euro. Noi investeam 300 de milioane de euro si asiguram un venit minim anual garantat intre cinci si sapte la suta din valoarea investitiei pentru primarie, care punea la bataie doar noua milioane de euro’, a declarat George Prelea, directorul South Pacific Group Romania.
Singurul circuit, un aeroport
‘Cei din conducerea statului ne-au dat un semnal la inceputul mandatului, cand premierul a anuntat ca sportul nu este o prioritate pentru Guvern. Pentru a creste in valoare, motociclistii nu pot merge pe aeroport, trebuie dusi pe circuit. In Romania exista o singura pista de concurs, la Caransebes, pe locul unei foste brigazi de elicopte-re, celelalte aeroporturi fiind ocupate de avioane. Presedintele federatiei, Cristian Muresan, doreste construirea unui circuit la Arad, acolo unde detine 500 de hectare, urmand ca statul sa participe cu alte 200. Din pacate, autoritatile locale nu vor sa plateasca planurile de fezabilitate, care au rolul de a demonstra capacitatea circuitului de a fi profitabil. Trebuie totusi sa se gandeasca la faptul ca, la o etapa de MotoGP sau F1, se castiga, in trei zile, cat intreaga zona in sase luni. Acest circuit nu se poate face decat prin vointa statala’, se destainuie secretarul general al Federatiei Romane de Motociclism, Gabriel Olariu (foto).
Se cauta locatie cat mai aproape de Bucuresti
‘Avem cateva posibile locatii dintre care o vom alege pe cea mai accesibila. Trebuie sa fie langa Bucuresti, in apropierea uneia dintre marile sosele ca DN 1, Autostrada Soarelui sau Bucuresti-Pitesti. Turisti din Ucraina, Polonia, Rusia, Moldova, Bulgaria sau Serbia vor veni in Romania la cumparaturi imediat ce proiectul nostru va fi pus in practica. Vom crea si o scoala de pilotaj, unde se vor implica Trulli si Doohan, dar si instructori foarte buni din Romania. Din momentul in care am obtinut avizele necesare, dureaza 18 luni pana la finalizarea proiectului. Totul va fi posibil daca statul ne va facilita aprobari mai rapide si nu ne va face greutati. In Romania, exista o birocratie mostenita de la comunism’, a spus Prelea, in legatura cu planurile sale de viitor.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!