Desi impusca francul, ajungand la fundul sacului bugetar, Guvernul continua sa faca afaceri paguboase. Prezentata ca un mare succes, inclusiv financiar, privatizarea Automobile Craiova a intampinat opozitia Comisiei Europene. Motivul a fost neechivoc. Suma obtinuta de Avas, cu binecuvantarea ministrului de finante si a premierului, care mai si servisera un ajutor de stat, era cu 27 de milioane de euro sub ceea ce ar fi trebuit sa primeasca, potrivit unor estimari largi, statul roman, in urma ajutorului acordat uzinei. Faptul ca, fara sa cracneasca, Ford a acceptat sa achite diferenta, nu face decat sa confirme ca era gata sa se consume o manarie. Alt exemplu. Pe te miri ce si mai nimic, acum un an a fost vanduta firma Tractorul Brasov. Aflata in plin oras, pe un teren de zeci de hectare, unde metrul patrat e pe zi ce trece mai scump, uzina – in masura in care credem ca nu putea fi retehnologizata, pastrandu-se productia de tractoare de care o agricultura prabusita are nevoie ca de aer – putea fi vanduta pe parcele chiar de Avas. La pretul pietei si cu un castig infinit mai mare decat firfiricii achitati de noul proprietar, care a izbutit, cu ajutorul generosului stat roman, o afacere imobiliara ultrabanoasa.
Chiar in aceste zile mocneste scandalul privatizarii Antibiotice Iasi. O companie strategica, mai ales cand piata medicamentelor e atat de alunecoasa. Asta, dincolo de valoarea zecilor de hectare de teren construibil. O firma cu un profit de 220 milioane de euro pe an, pe care Guvernul era pe punctul de a o vinde cu doar 137 de mi-lioane de euro!
Ramai fara comentarii, auzind de asemenea afaceri facute ca gaina scurmand in gramada de graunte. E drept, guvernantii, in cap cu premierul, nu sunt niste gaini tampite. Ci niste priceputi oameni de afaceri. Personale.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!