Riscuri majore
Misiunea echipelor de la Sibiu pe coasta Spaniei a constat în controlul cu ajutorul câinilor a autocamioanelor şi a autobuzelor. Practic, niciun camion sau autobuz nu trecea fără controlul câinilor. În momentul în care câinele simţea miros uman oriunde în interior începea să latre. Este felul în care patrupedul semnalează că acolo există miros uman. Apoi, poliţiştii sibieni lâsemnalau celor spanioli faptul că acolo există oameni şi le ofereau sprijin pentru a-i scoate din locul unde se aflau. Poliţişti şi câini din 18 ţări au participat la Misiunea Minerva a Frontex, misiune care a fost şi periculoasă. „Cea mai surprinzătoare situaţie a fost când am descoperit trei persaone într-un TIR tăiat pe deasupra. Colegul meu, Silviu Stan, a intrat înăuntru cu câinele, eu m-am urcat pe TIR şi unul dintre imigranţi a încercat să fugă şi chiar a şi reuşit. L-am prins după 300 de metri. Sunt riscuri pentru că majoritatea au ciocane, cuţite, bricege, pumnale, tot felul de ustensile. Un coleg din Elveţia a intrat într-un camion încărcat cu haine şi a fost lovit cu piciorul de un imigrant ilegal ajungând la Urgenţe cu fractură de mandibulă”, a mai spus agentul principal de Poliţie.
Misiune grea pentru câini
La misiunea din Spania au participat patru bechipe de la Centrul Chinilogic „Dr. Aurel Greblea” din Sibiu: Marius Hadăr cu Thor, Silviu Stan cu Bany, Marius Zambăv cu Lisa şi Mihai Belaniuc cu Map. „Pentru Thor şi pentru toţi câinii, munca a fost foarte grea. Temperatura comparativ cu cele din România sunt uşor mai ridicate. Problema era că majoritatea căutărilor se desfăşurau în soare, unde se încălzea foarte tare. În unele zile în miezul zilei abia reuşeau să calce pe asfalt. Erau şi 44 de grade la umbră. A fost greu, îi udam tot timpul cu apă, îl ţineam la umbră pe cât de mult posibil. Toţi câinii au întâmpinat dificultăţi din cauza căldurilor foarte ridicate şi a gazelor de eşapament de la feriboturi şi de la camioane”, a mai spus Hadăr.