Vagoanele pot circula cu viteza maximă de 160 km/h, îndeplinesc cerințele de operabilitate și dispun de sisteme de climatizare, de informare, oferind collagecălătorilor condiții sporite de confort.
Tot în 2016, este prevazută de la Bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, suma de 100 de milioane de lei pentru achiziția de rame electrice. Acestea vor fi destinate transportului feroviar de pasageri pe distanţe medii, în special pe sectoarele reabilitate București – Constanța, București – Brașov, dar și pe București – Craiova.
„E important să cumpărăm pentru CFR Călători și pentru România, materialul rulant de care avem nevoie, care să corespundă și să facă față condițiilor din țara noastră. Incepând din acest an sunt șanse reale de a începe reînnoirea parcului activ al CFR Călatori. Sunt investiții absolut necesare pentru îmbunătățirea serviciilor companiei, astfel încât să putem oferi pasagerilor noștri condiții decente de călătorie”, a afirmat Iosif Szentes, directorul general al CFR Călători.
De asemenea, CFR Călători dispune de alte 126 de milioane de lei pentru asigurarea cofinanțării proiectelor de achiziție material rulant din fonduri prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 sau prin alte scheme de finanțare.
În România s-au construit în ultimii 2 ani două trenuri electrice. Au făcut-o craiovenii de la Softronic, care au în plan să mai realizeze unul. Şefii de la Cfr Călători se aşteptă însă la oferte şi din partea unor mari firme străine.„Săgeţile albastre” sunt cele mai noi trenuri ale CFR Călători. Au fost cumpărate în perioada 2003-2007 şi au costat 320 de milioane de euro.
Au fost achiziţionate atunci 120 de astfel de automotoare. Din ele doar jumătate mai funcţionează, iar alte 4 ar trebui să iasă în acestă lună de la reparaţii. Restul locomotivelor şi vagoanelor au o vechime cuprinsă între 25 şi 40 de ani.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!