În primele două ore ale dimineții, la Paris, dar și la alte chioșcuri de ziare din întreaga Franță, stocul de reviste Charlie Hebdo era epuizat.
Așa interes al francezilor pentru presă nu a mai fost înregistrat de când, în urmă cu mai bine de un an, chioșcurile de ziare erau practic luate cu asalt pentru a pune mâna pe un exemplar din revista Closer unde apăreau primele imagini ale președintelui François Hollande alături de noua sa iubită.
Contextul este acum cu totul altul, iar durerea francezilor este mare, de aici și nevoia urgentă de a vedea cum se vede din interior tragedia de la Charlie Hebdo.
Caricatuiștii rămași duc însă tradiția mai departe și, în numărul din această săptămână al săptămânalului de satiră, Profetul Mohamed este din nou vedetă.
Acesta apare pe copertă, pe fundal verde – culoarea musulmanilor suniți – ținând în mâini deja celebrul mesaj ”Je suis Charlie”, în timp pe titlul numărului de azi este ”Tout est pardonne” / ”Totul este iertat”.
Prețiosul număr – care a apărut în 3 milioane de exemplare – a fost distribuit nu doar la chioșcurile de ziare, ci și pe Internet, de către utilizatorii care au au fotografiat pagină cu pagină.
Lumea musulmană consideră însă că cerbicia cu care conducerea revistei de satiră a decis să îl readucă în prim-plan pe Profet, tocmai cel care a declanșat atacul de pe 7 ianuarie, nu este tocmai înțeleaptă.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!