Pe lista de cumpărături au fost mai ales telefoanele, unde vedetele incontestabile au fost smartphoneurile de peste 600 de euro bucata.
Dar oamenii au reînceput să ţină şi la confortul casei – vânzările de electrocasnice mari, în special cele încorporabile (plite, cuptoare, frigidere şi congelatoare), au avut o creştere de 11%, până la 127 de milioane de euro, în doar trei luni.
La capitolul electrocasnice mici, cel mai bine vândute au fost storcătoarele de fructe şi legume, aparatele de preparat mâncarea şi cele de preparat băuturi calde, dar şi aparatele de ras şi de epilat. Vânzările de calculatoare au rămas constante, căci oamenii s-au învăţat cu ele. În schimb, s-au vândut mai puţine tablete şi televizoare clasice.
Totuşi, au săltat serios vânzările la cele cu ecran de peste un metru. Cu vânzări totale de circa 176 de milioane de euro, telecomunicaţiile rămân cel mai mare sector de pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată, şi asta datorită vânzărilor de smartphone-uri care sunt dotate şi cu camere foto performante.
Şi dacă ai un astfel de telefon în buzunar ce rost mai are să-ţi cumperi alt aparat foto? Aşa că vânzările de camere compacte au scăzut în aceeaşi perioadă cu aproape 23%.
Ce cumpără românii
Mulţi au acum bani de dat, tocmai pentru că au scăpat, în sfârşit, de creditele de consum la care s-au înhămat în trecut.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro