În şapte ani s-au realizat 52 km
Autostrada Transilvania ar trebui să aibă 415 km. Construită integral pe bani de la buget, autostrada a fost realizată în proporţie de doar 13%. În ultimii doi ani, au fost inauguraţi, în total, 52 km (porţiunea Turda-Gilău – 42 km şi Turda – Câmpia Turzii – 10 km). Contractul a fost semnat în 2003, cu o valoare estimată de 2,2 miliarde de euro, şi ar fi trebuit să fie finalizat în 2012.
În ultima perioadă, presa a scris despre faptul că americanii de la Bechtel au abandonat lucrările la autostrada noastră, mutându-şi utilajele grele pe şantierele din alte ţări. Motivul? Bechtel are de recuperat de la statul român suma de 156 de milioane de euro, iar Ministerul Transporturilor nu şi-a respectat promisiunea de a achita datoria până la sfârşitul primului trimestru din acest an.
Deşi la nivel oficial se susţine faptul că între compania Bechtel şi CNADR există negocieri pentru continuarea lucrărilor, se pare că, pe de altă parte, se încearcă rezilierea contractului. Însă, conform actelor, anularea acestuia ar duce la blocarea lucrărilor doi ani, pentru că atâta timp are statul român interdicţie de a atribui lucrarea altui constructor.
Ni se pregăteşte taxă de autostradă
Întreaga reţea de autostrăzi din ţara noastră va fi taxată. CNADR lucrează la stabilirea valorii si a modului cum se vor colecta banii. Dacă CNADR va primi toate avizele necesare de la Uniunea Europeană, la începutul anului viitor ar putea fi percepută această taxă.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro