Olandezul Kurt Ijszenga, preşedintele fundaţiei care a organizat evenimentul, ne-a declarat că a pregătit concursul de o jumătate de an, timp în care a achiziţionat maşinile din Iaşi, cu preţuri curpinse între 300 şi 1.000 de euro bucata.
Maşinile sunt înmatricualte, în stare de funcţionare, verificate tehnic şi asigurate. Pentru cazul în care totuşi vor avea loc defenţiuni iremediabile, în caravana care-i vor însoţi se afla şi o utilitară cu remorcă. În extremis, toţi şoferii vor avea loc în maşinile care asigură asistenţa tehnică, a glumit Ijszenga.
Autoturismele vor fi conduse în 5 zile de echipaje de şoferi din Olanda, care se vor întrece pe traseul Ungaria, Cehia, Germania şi Olanda. Echipajele au căutat sponsorizări pentru traseu. Pentru că nu au găsit destui şoferi olandezi, au completat cu doi români şi a suprimat o maşină, plecând doar 9, cu una mai puţin decât proiectul iniţial.
Şoferii olandezi s-au amuzat copios, când au descoperit în portbagajele maşinilor, doar în momentul plecării, diverse scule utilizate de foştii proprietari, bujii, cricuri, rezervor de GPL, pe care l-au numit bomba caravanei. Banii strânşi din organizarea raliului vor fi donaţi copiilor din orfelinate şi din familii nevoiaşe.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro