Mai-marii de la Învăţământ pregătesc o nouă reformă, astfel încât, în viitor, toţi elevii să poată susţine examenele pe model internaţional. Însă de la proiect la realitate e cale lungă, mai ales când e pus carul înaintea boilor! Elevii de-a II-a au susţinut anul acesta un set de evaluări, pe un model pe care Ministerul Educaţiei vrea să îl implementeze abia din următorul an şcolar! Din septembrie, va fi introdusă metoda de predare interdisciplinară la clasa a II-a, iar tot de atunci copiii vor avea cărţi noi. “Sunt lucruri pe care, teoretic, ar trebui sa le faci imediat, dar care, practic, nu pot fi făcute decât gradual şi numai după ce măsori de o sută de ori. De exemplu, procesul de schimbare a manualelor e unul care durează patru-cinci ani”, susţine ministrul educaţiei Remus Pricopie. Copiii şi părinţii nu mai înţeleg însă care sunt cerinţele şi, mai ales, de ce au avut loc examinările înaintea modificărilor efective de la clasă.
Fizica, amestecată cu chimia
“Pe măsură ce noile manuale vor fi disponibile, predarea unui conţinut se va face asociat cu discipline din aceeaşi arie curiculară. De exemplu, matematica se va învăţa combinat cu fizica, ştiinţele naturii şi chimia. Profesorii vor fi nevoiţi să se adapteze”, au explicat pentru Libertatea surse din minister. “Într-adevăr, Legea Educaţiei presupune nişte evaluări interdisciplinare, dar noi începem sucit: mai întâi cu testarea, abia apoi cu predarea pe model nou! Cine a mai pomenit aşa ceva?! O problemă majoră o vor întâmpina însă în viitor profesorii care predau la gimnaziu şi la liceu, pentru că ei sunt specializaţi pe câte o disciplină”, ne-a declarat Mihaela Gună, preşedinta Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi din România.
Trimite celor dragi mesaje de Anul Nou 2025, iar pentru cei sărbătoriți pe 1 ianuarie, vezi urări de Sfântul Vasile 2025!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro