Corpul i s-a răcit cu trei grade pe oră
Mai precis, spun legiştii, a murit de frig. Cu fiecare secundă în care a zăcut în zăpadă, trupul plin de fracturi i s-a răcit şi apoi a îngheţat. Lentoarea şi incompetenţa autorităţilor i-au refuzat dreptul la viaţă.
“În asemenea situaţii, corpul pierde cam un grad, un grad şi jumătate pe oră. Cu trecerea timpului, scăderea de temperatură se accentuează şi, dacă nu se intervine până la graniţa de 20 de grade, persoana intră în hipotermie şi moare de frig. Studenta a pierdut, la început, câte două grade pe oră, poate trei, având în vedere că era în şoc traumatic, iar condiţiile meteo erau vitrege. Chiar şi în primele patru ore de la accident putea fi salvată. Corpul ei nu putea să piardă mai mult de 10-12 grade din temperatura internă (n.r.- 37 de grade). După şase ore de agonie în zăpadă, corpul i s-a răcit cu 19 grade, iar temperatura a scăzut sub 20 de grade (n.r.- primii medici sosiţi la faţa locului au înregistrat o temperatură de 18 grade). I-a fost fatal. A pierdut cam trei grade pe oră. Post-mortem, corpul i s-a congelat”, ne-au explicat surse medicolegale, care sunt de părere că fata a murit cu zile.
Părerea legiştilor legată de şansele de supravieţuire ale fetei e întărită şi de faptul că studenta nu suferise răni atât de grave, încât viaţa să-i fie pusă în pericol. “Suferise multiple fracturi care i-au provocat dureri groaznice şi au dus la starea de leşin în care a căzut după prăbuşire. Însă nici un organ intern nu îi fusese afectat. De leziuni cerebrale nici nu se pune problema”, ne-au dezvăluit aceleaşi surse.
Copilotul şi medicii răniţi nu vor despăgubiri
Procurorul general al Parchetului Curţii de Apel Alba Iulia, Augustin Lazăr, a anunţat ieri că peste 20 de persoane au fost audiate pentru stabilirea exactă a cauzelor prăbuşirii avionului medical. Doctorii răniţi şi copilotul au dat şi ei declaraţii, însă în calitate de martori. “Au fost audiate victimele care sunt internate la Cluj şi ele au decis că nu au nici un fel de pretenţii civile şi au optat pentru a fi audiate în calitate de martor, ceea ce s-a şi realizat”, a declarat Lazăr.
Şeful STS Cluj: un alt avion a văzut aeronava prăbuşită şi a anunţat tragedia
Oamenii legii continuă ancheta în cazul tragediei aviatice care a avut loc pe 20 ianuarie în Munţii Apuseni. Ieri, la finalul unei şedinţe de bilanţ a ISU Cluj, şeful STS Cluj, Ioan Rus, a făcut noi dezvăluiri. “Eu personal am ştiut la ora 21.00 aproape exact la cât a picat avionul, pe baza unor informaţii primite de la ROMATSA, datorită unui avion care zbura de la Cluj spre Bucureşti deasupra locului incidentului”, a declarat Ioan Rus, care consideră că procedurile au fost respectate “de la A la Z, fără nici un fel de problemă”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro