Antena 1 a egalat ratingul PRO TV
Iulian Comanescu (foto), analist media, spune că există posibilitatea ca şi reprezentanţii PROului să piardă. “Din datele pe care le-am găsit, UPC şi Dolce au în jur de 1,2 milioane de abonaţi, în timp ce RCS-RDS e în zona 3-3,5 milioane. Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM )dădea un total de 5,9 milioane de abonaţi de cablu şi DTH în iunie 2012, ceea ce duce la concluzia că PRO TV rămâne fără 20-25% din distribuţia de cablu, ca număr de cămine.
Nu putem, totuşi, postula o scădere de rating identică, fie şi numai din cauza telespectatorilor de IPTV şi antenă terestră ai PRO-ului (chiar dacă aceştia sunt foarte puţini). În prima zi fără Dolce pentru PRO, Antena 1 a egalat ratingul acestui post pe întreaga zi. Însă e vorba mai degrabă de performanţele foarte bune ale filmelor lui Sergiu Nicolaescu pe Antena 1 decât de o scădere a PROului faţă de o zi oarecare din decembrie 2012, să zicem. O concluzie se poate trage după ce examinăm ratingurile pe o perioadă mai îndelungată”, ne-a declarat Iulian Comanescu.
Pot rezilia doar contractul TV, nu şi cel de internet
Surse din interiorul Romtelecom ne-au dezvăluit că oameni se orienteză către alţi furnizori de televiziune. Totuşi, aceştia pot rezilia, pe loc, doar contractul pentru televiziune. Dacă sunt abonaţi Romtelecom şi la internet sau telefonie fixă şi vor să renunţe şi la acestea pentru a primi pachete avantajoase din partea altor companii de cablu, trebuie să depună o cerere scrisă şi să spere că răspunsul va fi unul favorabil. Şi surse din interiorul PRO ne-au spus că şefii trustului sunt conştienţi de pierderile de raiting şi nu exclud posibilitatea de a continua negocierile cu Romtelecom.
Pleacă Sârbu la RCS-RDS?
Pe piaţa media au apărut zvonuri potrivit cărora Adrian Sârbu va părăsi trustul PRO, în februarie, şi se va duce în “curtea” RCS-RDS. “Dacă va avea o colaborare cu RCS-RDS, în niciun caz nu va fi vorba de postura de angajat, ci de o alianţă de business. Dar, oricum, e destul de greu de stabilit o legătură între mişcarea PRO TV şi presupusa plecare a fondatorului. Mai plauzibilă e legătura dintre banii mult mai mulţi pe care i-a cerut PRO TV SA de la Romtelecom şi achiziţionarea a 49,9% din acţiunile Central European Media Enterprises (CME) de către Time-Warner. Aceasta este o companie orientată către profit, în timp ce CME (compania care a vândut acţiunile) a pierdut în România cam 7,5 milioane de euro”, ne-a mai spus Iulian Comanescu.
Discovery a pierdut jumătate din rating
Analistul Petrişor Obae (foto) scrie pe paginademedia.ro că Discovery a resimţit puternic ieşirea din grila RCS şi a operatorului DTH Digi. “Audienţa postului Discovery Channel s-a înjumătăţit faţă de luna noiembrie”, precizează Petrişor Obae.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro