Standul care adăposteşte marca Dacia la Salonul Auto din Frankfurt este doar un colţişor discret unde se fac afaceri profitabile. Aici n-ai parte de gagici decoltate tolănite pe maşini lucioase, cu forme decupate din filmele SF. Nu! Dacia a venit în Germania să facă bani. Şi face! O dată, pentru că preţul accesibil – 10.490 de euro! – spulberă orice concurenţă, apoi pentru că noul model Duster nu este de lepădat. Din contră!
Prima senzaţie pe care o ai când vezi automobilul este aceea de robusteţe, constructorii străduindu- se să-i confere alura unui SUV. Spaţiile generoase şi îmbunătăţirile tehnologice completează schiţa unui portret agreabil, mai ales că maşina pare potrivită atât pentru oraş, cât şi pentru drumurile forestiere.
Dacă ar fi să trecem în revistă schimbările faţă de modelul mai vechi, ar fi de menţionat noua planşă de bord, cu regulator- limitator de viteză, cu asistenţă la parcarea cu spatele, dar şi cu sistem de control al traiectoriei.
Consum: 6 l/100 km
Mai mult, recentul model de Duster propune un nou motor pe benzină, cu un consum de carburant de numai 6 l/100 km. Comenzile pentru deschiderea geamurilor au fost instalate, în sfârşit, pe portieră, iar în partea frontală a maşinii se remarcă calandrul cu bandouri orizontale cromate şi blocuri optice redesenate, care integrează lumini de zi.
La interior, lucrurile sunt la fel de clare: noul Duster propune patru tapiţerii noi, printre care una din piele, scaunele au un design nou – par mai sigure şi mai confortabile -, iar spătarul banchetei spate a fost ranforsat. În fine, per ansamblu, se remarcă preocuparea pentru un plus de masculinitate, pentru aventură poate…
Cifrele noului Duster
- 10.490 de euro este preţul de pornire în Germania
- 3 ani este perioada de garanţie la 100.000 km
- 6 litri de benzină consumă la 100 km parcurşi (consum în ciclu mixt, în curs de omologare)
- 475 de litri este volumul de încărcare a portbagajului, în care se pot transporta obiecte de până la 2,7 metri lungime
- 6 trepte are cutia manuală de viteze