Aproape că nu există zi ca la vreuna din vămile româneşti să nu fie depistată vreo maşină care este dată în urmărire ca fiind furată din Europa. De regulă, şoferii prinşi la volanul unor astfel de autoturisme îl iau pe „nu” în braţe şi susţin că ei nu sunt decât nişte oameni amabili care, pentru o sumă modică de bani, transportă respectivul autovehicul în ţară pentru nişte amici. Numai că, cercetările ulterioare ale poliţiştilor de frontieră şi ale ofişerilor de la crimă organizată, au dezvăluit faptul că, de fapt, majoritatea celor prinşi, sunt membri ai reţelelor mafiote care fac trafic cu autovehicule furate. Este vorba de cetăţeni sârbi, italieni, români sau moldovenicare acum sunt certcetaţi în dosare penale. Statistica oamenilor legii arată că numai în primele zece luni ale acestui an au fost recuperate, în urma controalelor efectuate de poliţiştii de frontieră români, 196 de autovehicule: 142 de autoturisme – majoritatea de lux -, 24 de automarfare, opt microbuze, opt remorci, două autocare şi 12 motociclete. Principalul „furnizor” de autovehicule furate care tranzitează România este Italia, urmată de Franţa şi de Germania.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro