În parcările de pe autostrăzi, ale mall-urilor, lângă trotuar sau în benzinării vor apărea o serie de cutii cu aspect futurist. Este vorba de staţiile de alimentare pentru maşinile electrice. Dacă nu încarcă maşina acasă, la priză, şoferul parchează lângă o asemenea staţie, trage un cablu pe ca-re-l conectează la maşină, achită cu cardul bancar şi aşteaptă în funcţie de cantitatea de energie necesară. De la câteva minute, la câteva ore bune. O încărcare totală, de 8 ore, dă o autonomie de 180 de kilometri, iar una rapidă, asigură maşinii un traseu de aproximativ 50 de kilometri.
Se încarcă şi la priza de acasă
Viitorii proprietari de maşini electrice vor plăti preţul pentru kilowaţii consumaţi, dar şi o chirie lunară pentru acumulatorul maşinii, care poate varia între 45 şi 79 de euro. Chiria este necesară întrucât bateria trebuie schimbată şi reciclată după un anumit număr de kilometri. La service-uri specializate va mai exista un sistem de schimb rapid al bateriilor, în doar 3 minute.
Statul îi ajută pe proprietari
Statul va asigura o serie de beneficii posesorilor. Instituţiile primesc o reducere de 5.000 de euro, dacă vor cumpăra prin Rabla. În Franţa, de exemplu, proprietarii de maşini electrice nu plătesc nici o parcare şi în oraşe există un interval orar când se pot efectua încărcări gratuite.
Aşa se va alimenta autoturismul
Bornele de încărcare (medalion) pot fi instalate unde există o reţea electrică, spre exemplu în parcări. Acumulatorul poate fi încărcat complet, în 6 sau 8 ore, şi rapid, dar cu autonomie mai mică, în 30 de minute.