«Au ales greşit perioada lucrărilor»
Printre turiştii aflaţi în drum spre vacanţa mult visată se afla, ieri, şi Alex. Însoţit de gaşca de prieteni, tânărul făcea haz de necaz de situaţia de la frontieră.
“Nu este normal să ţii atâţia oameni în trafic atâta timp, pentru o lucrare care s-ar fi putut finaliza în câteva luni. Lucrările trebuiau făcute toamna, nu în miezul verii, când pleacă toată lumea în concediu”, ne-a declarat tânărul de 18 ani, care era nerăbdător să ajungă în Lefkada, Grecia.
Gina Stan: “Un lucru este clar! Această lucrare trebuia începută din timp, nu acum pe perioada verii. Stai aici zeci de minute, în căldura aceasta de nedescris.Nu ai posibilitatea să-ţi cumperi o apă, un suc. Dacă ai un copil în maşină, ce faci cu el? Moare de sete? Asistenţă medicală nici atât… ce să mai vorbim!”. Femeia a aşteptat ieri circa 30 de minute pe pod pentru a intra în România.
Dan Dacian şi familia sa se aflau, ieri, printre persoanele care doreau să iasă din ţară. Însoţit de soţie şi de cei doi copii, omul a recunoscut că a auzit de haosul şi de aglomeraţia de la Giurgiu, însă a preferat să aştepte în trafic decât să ocolească pe la Calafat.
“Stăm cu aerul condiţionat pornit şi aşteptăm. Este clar că s-a ales greşit perioada acestor lucrări. Ar trebui totuşi să facă într-un fel şi să lucreze noaptea, iar ziua să se poată circula”.
Le trebuie un an şi jumătate să repare un kilometru de drum
Autorităţile române reuşesc să repare nervoşi din cauza lucrărilor de pe pod cei 1.168 de metri de pod (care sunt pe partea ţării noastre) într-un timp demn de Cartea Recordurilor: 16 luni este durata contractului de reabilitare a podului peste Dunăre în sensul Giurgiu – Ruse. Asta în timp ce bulgarii au reparat partea lor de pod (1.055 m) în anul 2011 în doar o lună şi jumătate.
Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga (foto), pune durata lungă a lucrării pe seama faptului că nu s-a mai făcut nimic din 1954: “Ştim că pe perioada lucrărilor de reabilitare circulaţia pe pod se desfăşoară în condiţii de disconfort , dar cred că era momentul ca după 61 de ani acest pod să fie reabilitat complet”.
Cu 40% mai multe autoturisme în vămi
Românii care intenţionează să plece în vacanţă în Bulgaria şi în Grecia trebuie să ştie că Podul Prieteniei de peste Dunăre – partea românească – este în reparaţii capitale.
ulaţia se derulează doar pe un singur fir, la intervale de şase minute, semaforizate. În condiţiile în care aglomeraţia din vama Giurgiu- Ruse dă mari bătăi de cap şoferilor, poliţiştii de frontieră îi sfătuiesc pe aceştia să opteze şi pentru alte rute pentru a ieşi din ţară cu destinaţia Grecia şi Bulgaria. În plus, pentru fluidizarea traficului a fost suplimentat personalul.
“Încă de la începutul sezonului estival, în funcţie de trafic, a fost luată măsura suplimentării personalului cu 30 la sută. Este vorba de punctele de frontieră împortante, deci şi la Giurgiu-Ruse”, ne-a declarat comisar-şef Fabian Bădilă, purtător de cuvânt al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră.
Vârful de aglomeraţie la nivel naţional s-a înregistrat la începutul lunii august, când, în doar două zile (1 şi 2 august), au trecut prin frontierele României 500.000 de oameni şi 131.000 de autoturisme, cifre care au depăşit traficul obişnuit cu aproape 40 la sută.
Alte variante de intrare în Bulgaria:
- PTF Vama Veche – judeţul Constanţa (rutier)
- PTF Negru Vodă – judeţul Constanţa (rutier)
- PTF Ostrov – judeţul Constanţa (trecere cu bacul)
- PTF Calafat – judeţul Dolj (rutier)
- PTF Bechet – judeţul Dolj (trecere cu bacul)
- PTF Zimnicea – judeţul Teleorman (trecere cu bacul, doar pe timp de zi)
- PTF Turnu Măgurele – judeţul Teleorman (trecere cu bacul, doar pe timp de zi)
FOTO/VIDEO: ROBERT HANCIAREC
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro