Pentru că administratorii de drumuri, fie că e Compania Naţională de Drumuri, fie că sunt consiliile judeţene sau primăriile, nu au autoritate asupra carosabilului la zece metri distanţă de linia ferată, într-un sens şi în celălat şi, desigur, nici între şine. Pe această porţiune scurtă, administratorul drumului este Managerul de Infrastructură Feroviară din România, adică Compania Naţională de Căi Ferate. Care nu are bani pentru a reface calea ferată, dar să mai plătească şi asfaltări… În paranteză trebuie să reamintim că şinele sunt într-o stare de degradare atât de avansată, încât trenurile au redus drastic vitezele de deplasare, pentru a nu deraia, iar întârzierile sunt la ordinea zilei. Acesta este motivul pentru care trebuie să trecem cu maşinile tiptil nu numai peste calea ferată, ci şi peste zona de drum adiacentă şinelor, dacă nu vrem să facem zob maşinile.
De aici porneşte Drumul European 70, Bucureşti-Giurgiu
Orice călătorie este un basm, de aceea, pentru a te înscrie pe Drumul European 70, trebuie să treci mai întâi de o încercare grea: liniile ferate de la marginea Capitalei! Abia după ce ai trecut de aceste prăpăstii poţi să mergi mai departe, pe un drum recent renovat, cu două benzi pe sens! Am cerut şi aşteptăm lămuriri din partea Companiei Naţionale de Căi Ferate…
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro