Libertatea: Care este puncul forte al destinaţiilor turistice din România?
Mirela Matichescu: Litoralul Românesc a fost și este cu certitudine destinația “vedetă” pentru petrecerea minivacanței de 1 Mai, fiind preferată în primul rând de tinerii amatori de distracții și cluburi, dar și de celelate categorii de turiști, având în vedere anul acresta am deschis sezonul estival cu o „maxi mini-vacanță. Am apreciat înțelegerea primului ministru față de problemele turismului românesc și, ca urmare a deciziei sale de acceptare a solicitării noastre de a aproba zilele de 2 si 3 mai ca zile libere, am profitat de acestă ocazie excelantă și am organizat evenimente incendiare pe Litoralul Românesc, pentru a deschide în forță Sezonul 2013. Mă bucur că am atins anul acesta un număr record de peste 40.000 de turiști pe Litoralul Românesc, și de asemenea sunt că am avut un start atât de bun al sezonului estival. Acest lucru se datorează cu certitudine seriilor de evenimente începute încă de acum 3 ani în forță de domnul Radu Mazare, care a reușit să facă din stațiunea Mamaia, o stațiune a distracției, comparabilă cu cele internaționale, respeciv cu Monte Carlo, Saint Tropez și Miami.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_17180fc5d48413c0cf07b95cf6f5bea5.jpg)
Promovarea agresivă va continua
Ce strategie aveți pregatită pentru a atrage cât mai mulți turiști pe Litoral, dar și în țară?
În primul rând dorim să identificăm toate problemele, apoi să luăm toate măsurile pentru a le rezolva și pentru a dezvolta sectorul turistic. Este clar că este nevoie de foarte multă promovare prin evenimente de mare anvergură, care să aibă rezonanță nu numai pe plan național, cât și internațional. Evenimentele care au debutat în acesată minivacanță, și aici mă refer la tradiționala paradă a celor 50 de mașini off-road, 30 de mașini de epocă și motociclete, parada carelor alegorice deținute de fiecare proprietar de club, concertele susținute de cei mai în vogă artiști naționali și internaționali, fac din stațiunea Mamaia, o stațiune destinată celor care vor să se distreze la mare. Astfel, intenționăm să facem o promovare cât mai agresivă atât a Litoralului, cât și a celorlalte destinații de vacanță din România românești, care nu poate decât să aducă beneficii turismului românesc.
Ce dezvoltatori vreţi să aduceţi pe Litoral? Cum îi motivaţi să investească în România?
Sunt plăcut surprinsă că mai mulți investitori au accesat fonduri europene pentru diferite proiecte implementate pe Litoral un exemplu în acest sens fiind cel al unui om de afaceri care a accesat cinci milioane de euro şi a construit o modernă bază de tratament balnear în cadrul unui hotel pe care îl deţine în staţiunea Eforie Nord. În aceeaşi staţiune, un alt investitor a reabilitat un complex hotelier cu 15 milioane de euro, după ce l-a achiziţionat cu patru milioane de euro în condiţiile în care complexul era aproape o ruină.
Nordul Litoralului e preferat de tinerii dornici de distracţie. Sudul cui i se adresează?
În sudul litoralului trebuie să vedem pe ce segmente ne putem îndrepta, cine sunt turiştii care pot veni la Eforie, Mangalia etc. Este clar, nu putem să extindem partea distractivă din staţiunea Mamaia pe întreg litoralul. Așa că această parte a litoralului va fi destinată familiștilor, celor care doresc să vină în concediu pentru a se relaxa. Trebuie să putem dezvolta zone care să se ridice aşteptărilor tuturor turiştilor, cum este zona turismului balnear. Pe această nişă am putea dezvolta turismul pe litoral şi în extrasezon.
Pe plan naţional cum intenţionaţi să dezvoltaţi turismul?
Vom profita de resursele naturale și de bogățiile pe care le avem. Atragem deja turiști prin stațiunile balneoclimaterice, prin izvoarele termale, prin saline, pesteri, cascade, Cascada Bigăr, din Banat fiind desemnată cea mai frumoasă cascadă din lume de un site internaţional de turism. Vom profita de resursele naturale ale țării pe care le vom promova atrăgând astfel cât mai mulți turiști. Cele mai căutate stațiuni la nivel național fiind Băile Felix. Acum în perioada Paștelui de exemplu în topul destinațiilor turistice sunt Bucovina și Maramureș.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a25ef83be6cf74a4c636b5a407f5e198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_c22d5bbdea50c385ca5dcfa1eee92313.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_e9a51afda4df509f16aed1a2a534a94b.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_9402694063ce1ee75a0fe10d9c9b21ae.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_3c5512c58c05c0c282e31a8624161e6f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_346d9a816dcad60a367e0925932c8122.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_b9271f793a7eb01eee820644a49abd8e.jpg)