Mecanicul a primit 10.000 € pentru restaurarea vehiculului
Emil Alexa (47 de ani), din Ocna Mureş, s-a stabilit de şapte ani în Madrid şi şi-a făcut un nume în rândul restauratorilor de automobile de epocă.
“Am încept să repar Mercedesul 170 VK în urmă cu patru ani, pe vremea primului proprietar, un evreu. Soarta a făcut ca acum un an să fiu chemat într-un atelier privat şi să continui restaurarea maşinii lui Hitler, pe care între timp o cumpărase, după cum am auyit, Ţiriac. Per total, pentru munca mea, am primit 10.000 de euro. Nu ştiu cât ar putea costa automobilul. Personal, consider că valoarea lui e inestimabilă”, ne-a mărturisit Emil Alexa.
Colecţia omului de afaceri cuprinde circa 250 de automobile
Singura colecţie privată din lume cu cele şase modele Rolls Royce Phantom, Aston Martin-ul V8 Vantage cu 380 de cai putere al lui James Bond, Jaguarul care a caştigat recordul de cea mai rapidă maşină de serie pe vestitul circuit de la Nurburgring, dar şi strălucitorul Mercedes SLR Stirling Moss ediţie limitată, care poate zbura cu 350 km/h, aparţine miliardarului Ion Ţiriac şi e deschisă publicului la Otopeni, la 30 de kilometri de Bucureşti. Aceasta include circa 250 de maşini şi de motociclete fabricate începând cu anul 1899.
«Maşinile de epocă sunt jucăriile mele»
Într-o declaraţie făcută pentru ziarul german Bild, în urmă cu patru ani, Ion Ţiriac, a cărui avere este estimată la 800.000.000 de euro, vorbea deschis despre pasiunea sa: “Sunt foarte mândru de colecţia mea de maşini de epocă. Fiul meu nu vrea să creadă că am doar 120, el e convins că trebuie să am mai multe”.
Într-un alt interviu, de acum doi ani, fostul tenismen detalia: “Am trei oameni care toată ziua îmi îngrijesc maşinile. Ele sunt jucăriile mele, mă bag la motor, în şorţ, cu mânecile suflecate, că doar nu stau toată ziua în costum”.
Maşina nu e în garajul omului de afaceri
Contactaţi de reporterii Libertatea, reprezentanţii grupului Ţiriac Holdings ne-au declarat că maşina a cărei poveste ne-a spus-o Emil Alexa nu se află printre automobilele de colecţie ale lui Ion Ţiriac. În aceste condiţii este posibil ca după ce a fost reparată, maşina să fi ajuns, fără ştirea restauratorului, în garajul altui pasionat de maşini de colecţie.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro