Peste 30.000 de cai putere se odihnesc sub capotele a 150 de automobile cu vârste cuprinse între un an şi… 116 ani, chiar vizavi de Aeroportul Henri Coandă!
Ţiriac Collection, singura colecţie personală de maşini din România deschisă publicului, şi-a extins suprafaţa la 4.300 mp, dublu faţă de spaţiul iniţial. Perla coroanei este, fără doar şi poate, modelul LaFerrari (2014), cel mai valoros bolid al producătorului italian, primul hibrid care dezvoltă 963 CP.
La polul opus, cealaltă limită de producţie a exponatelor este cvadriciclul Hurtu 3 ½ (1899), cea mai veche maşină expusă şi totodată cel mai vechi exemplar Hurtu cunoscut.
“Din păcate, nu le iau pentru investiţie, ci le iau pentru că îmi plac. Pasiunea mea nu e nouă, însă nu am avut timp pentru ea, pentru că timp de 40 de ani, în fiecare săptămână, trebuia să dorm în alt pat. În ultima vreme am compensat această lipsă de timp şi am ajuns la un punct în care familia mea îmi spune că trebuie să mă duc la un doctor să mă verifice pentru că achiziţionez maşini ca şi cum aş cumpăra brioşe de la birtul din colţ”, s-a destăinuit magnatul.
Printre primii vizitatori ai galeriei s-a aflat ieri bunul său prieten Ilie Năstase. Jovial ca întotdeauna, fostul mare tenismen s-a lipit de un Mercedes Benz 540 k Cabriolet A, achiziţionat în 2000 la o licitaţie ce a avut loc la Monaco şi căruia i-a găsit o utilitate… ieşită din comun!
“Eu p-asta aş luao şi aş face-o coşciug, să mă înmormânteze în ea. E încăpătoare, ai loc, ai tot ce trebuie…”, spunea râzând Năstase, în timp ce consoarta sa, Brigitte Sfăt, îl poza de zor lângă decapotabila roşie ca focul.
Magnatul i-a tăiat însă repede elanul fostului coleg de “rachetă” cu o declaraţie ironică şi care a vânat totodată umorul macabru al lui Ilie Năstase.
“Din tot ce am cumpărat, nu am vândut nici una. O singură dată am făcut o greşeală şi o regret şi în ziua de astăzi: am făcut una cadou, dar nu mai am ce face. Am dato şi nu o mai pot cere înapoi!”, a spus Ţiriac, referindu- se la darul oferit cu ocazia zilei de naştere lui Năstase, o limuzină retro estimată la 50.000 de euro. E vorba de un Citroen SM, o piesă rară, fabricată între 1970 şi 1975, declarată “Maşina anului în lume” în 1972.
O recondiţionare ajunge la 700.000 $
De îngrijirea maşinilor lui Ţiriac se ocupă 20 de mecanici, care le şi plimbă periodic, astfel încât toate să îşi păstreze starea de perfectă funcţionare. Fiecare e tratată ca o bijuterie şi asta pe bună dreptate dacă e să luăm în considerare cheltuielile uriaşe necesare în multe cazuri.
“De multe ori m-am păcălit, pentru că atunci când cumperi o maşină la licitaţie trebuie să o cumperi aşa cum o vezi, iar adevărul îl vezi când ajungi casă. E ca şi cum te-ai însura cu o domnişoară cu o mie de valuri împrejur, iar când ajungi acasă vezi exact despre ce este vorba. (…) Nu vreau să fiu nici arogant, nici obscen, dar o refacere ajunge să coste chiar şi 700.000 de dolari!”, adaugă Ţiriac.
Galeria magnatului se află pe Calea Bucureştilor nr.289, vizavi de Aeroportul Internaţional Henri Coandă, şi poate fi vizitată de vineri până duminică, în intervalul orar 10.00- 19.00.
Fotografii: Vlad Chirea