Procesul de predare- primire este cel în care clientul face o ultimă vizită pentru a viziona apartamentul recent cumpărat. De obicei, acest moment implică mai ales latura tehnică a apartamentului, fiind principala sursă a unor eventuale probleme ulterioare. Când iei în primire un apartament, există două aspecte principale: viciile aparente, care se observă la preluarea acestuia, dar şi viciile ascunse, care apar ulterior. Acestea din urmă pot fi descoperite de la început dacă proaspătul proprietar vine însoţit la recepţie de un expert tehnic. Nu toţi dezvoltatorii permit acest lucru. Firmele care se respectă însă acceptă să fii însoţit de orice specialist doreşti. “Ceea ce este important e ca aceşti specialişti să fie bine pregătiţi şi să ofere informaţii corecte şi pertinente”, ne sfătuiesc specialiştii de la Adama.
Ce cuprinde verificarea corectă
Prima verificare este cea juridică. Aici intră autorizarea de construire, procesulverbal de recepţie a lucrării, cadastru etc. Trebuie să fii atent ca în cadastru să figureze exact ce cumperi şi să nu existe ceva în plus sau în minus faţă de plan. A doua este verificarea tehnică. Care e şi cea mai importantă. De exemplu, dacă apartamtenul se află la ultimul etaj, ar trebui ca proprietarul să vină însoţit de un expert în terase şi acoperişuri. După mutare, această verificare atentă trebuie dublată şi de o întreţinere corespunzătoare. Evident că, dacă vei folosi materiale potrivite de curăţenie pentru parchet, dacă vei aerisi încăperile pentru îndepărtarea umidităţii şi vei efectua un reglaj pe an la tâmplărie, schimbând periodic garniturile, nu vor fi probleme de fond.
Ce trebuie să conţină procesul-verbal
În procesul-verbal încheiat la recepţia apartamentului ar trebui menţionate toate problemele şi viciile constatate, împreună cu timpul de remediere a lor. Apoi, dacă finisajele sunt unele speciale, preferate de client, va trebui ca acesta să se asigure că firma care va monta respectivele finisaje nu provocă nici o daună apartamentului. E importantă şi citirea indexului de la contor şi menţionată în procesul-verbal. Clientul trebuie să se asigure şi că plata facturilor la utilităţi este efectuată la zi.