Are sistem de oprire/repornire a motorului la staţionare
Mazda 2 e echipată cu un motor pe benzină de 1,5 litri, disponibil în trei versiuni de putere: 75, 90 şi 115 CP. Versiunea de 75 CP prezintă un consum combinat de 4,7 l/100 km, în timp ce varianta de 90 CP “papă” doar 4,5 l/100 km.
Motoarele pot fi cuplate la transmisie manuală sau automată, iar toate modelele sunt echipate standard cu sistemul i-STOP, care opreşte şi reporneşte automat motorul în momentul în care vehiculul staţionează. În funcţie de versiune se poate opta pentru tehnologia i-ELOOP, care recuperează energia generată în timpul frânării, reducând astfel consumul de combustibil.
Noua Mazda 2 va fi disponibilă în România de la sfârşitul acestei luni şi va avea un preţ de pornire de 10.990 de euro, cu TVA inclusă.
Pentru cei care aşteaptă demararea programului “Prima maşină”(din martie), prin care îşi pot cumpăra un autoturism cu credit garantat de stat, vestea bună e că se încadrează la acest model, în limita celor 14.000 de euro impuşi.
Ce nu ne place:
- în afara oraşului, încărcată sau la deal, cam gâfâie
- bordul dă impresia că e premium, dar materialele folosite nu sunt tocmai din această categorie
- versiunea de top, cu toate opţionalele incluse, are un preţ exorbitant pentru clasa mică (Mazda 2 CD105 Revolution Top ajunge la 19.390 de euro)
Ce ne place:
- ţinuta de drum mult mai relaxată faţă de vechiul model, asigurată de suspensii ferme
- consumul redus şi silenţiozitatea
- sistemele de siguranţă activă: monitorizarea unghiului mort, frânarea automată la viteze mici, avertizarea la depăşirea liniei de demarcaţie
Aşteptăm întrebări şi sugestii la adresa de e-mail auto@libertatea.ro
Trimite celor dragi mesaje de Anul Nou 2025, iar pentru cei sărbătoriți pe 1 ianuarie, vezi urări de Sfântul Vasile 2025!