Mai exact, 30,76% dintre ketchup-urile vândut în super și hipermarketurile românești conțin 5 E-uri, 25 % – 2 E-uri, 23,07 % au în componență 4 E-uri, 7,69 % conțin 1 sau 7 E-uri, în timp ce 3,84 % din produsele analizate au în conținut 6 sau 9 E-uri, potrivit ANPCPPS.
Studiul a fost realizat pe 26 de produse tip ketchup, achiziționate în mod aleatoriu și anonim de inspectori din supermarket-urile românești. Au fost găsite și două produse ce nu au trecute datele de identificare ale distribuitorului.
„Din punct de vedere al cantităţii de sare pentru 100 de grame de produs, aceasta se situează între 1,9 grame şi 2,8 grame. De asemenea, din cele 84,61% de produse care au înserat pe etichetă valorile energetice pentru 100 de grame, acestea se situează între 31 kcal şi 141 kcal”, arată același studiu.
Produsele care au stat la baza studiului au ca distribuitor / producător următoarele companii: S.C. Producție Ardealul S.R.L. , S.C.Univer Product S.R.L., S.C. Mega Image S.R.L., SC. Carrefour Romania S.A., S.C. Extracte Naturale Natex S.R.L., S.C. Papalito Trading S.R.L., S.C. Sitemani S.R.L., S.C. Profi Rom Food S.R.L., S.C. Lidl România S.C.S., S.C. REWE România S.R.L., S.C. Sahprod Meteor S.R.L., România Hypermarche S.A., S.C. Auchan România S.A., S.C. Polimark Foods S.R.L.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro