Mai iute de picior, Dan Diaconescu l-a făcut praf pe primarul Sorin Oprescu. Timp de 8 ore, fără pauză, mogulul OTV a dat publicităţii zeci şi sute de nereguli din Primăria Capitalei. Pe multe nu le ştiam, semn că Diaconescu chiar şi-a luat în serios candidatura politică şi a pus tunurile pe contracandidaţi. Una din boacăne, cea cu podul, o cunoşteam, dar o ţineam la ciorap. Din simplul motiv că l-am mai “muşcat” pe marele edil Oprescu şi n-aş dori ca scriind despre potlogăriile lui să pară o campanie orchestrată. Potlogăria cu podul Basarab e foarte simplă. Dar e bine să o aducem la cunoştinţa cititorilor. Investiţia – cea mai mare a municipalităţii bucureştene de după Revoluţie – a fost de 200 de milioane de euro pentru doi kilometri de pod. Inaugurarea s-a făcut cu o pompă rar întâlnită şi cu un Oprescu în formă de zile mari: avea o figură de parcă dezvelea Empire State Building în Manhattan. La nici câteva zile, a venit duşul rece: chinezii au inaugurat cel mai lung pod din lume situat deasupra mării, Jiaozhou Bay, care are 41,6 kilometri şi leagă oraşul-port Qingdao, din estul ţării, de insula Huangdao. Nu-i vorbă, nu putem să ne punem cu Marea Chină, cu colosul galben. Altceva e interesant. Construcţia podului a început în mai 2007, iar costurile s-au ridicat la 2,3 miliarde de dolari. Un calcul simplu arată că la chinezi kilometrul – construit pe apă, reţineţi – a costat 54 de milioane de dolari, iar la noi a depăşit suta de milioane de euro! Tipic româneşte, oprescian! Aceleaşi preţuri umflate se regăsesc şi la stadion. Am uitat să vă spun că pe podul lui Oprescu au apărut deja gropile. Lasă, că are pulimea, cum zice Oprescu, bani!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro