Croitoria este o activitate complexă, care nu se rezumă doar la ac şi la aţă. De aceea, la prima “oră de croitorie” vă spunem ce trebuie să conţină trusa de cusut:
– Foarfecă mare de croit. Cu ajutorul ei puteţi tăia materialul drept, fără să-l deşiraţi. Condiţia este ca foarfeca să fie foarte bine ascuţită.
– Foarfecă mică, cu vârf ascuţit. Este mai uşor de mânuit şi e necesară pentru tăiatul firelor, pentru crestarea materialului, tăierea butonierelor sau pentru broderii.
– Degetarul. Vă fereşte degetul mijlociu de înţepături şi vă ajută să împingeţi mai uşor acul în timpul cusutului sau al însăilatului.
– Acele de cusut. E bine să aveţi mai multe, de dimensiuni diferite, pentru că la însăilat se folosesc ace mai lungi şi mai subţiri, iar la ţesături dure sau groase sunt mai bune cele mai mari, bine ascuţite.
– Centimetrul. Are 1,5 m lungime şi vă ajută să măsuraţi materialul sau dimensiunile corpului. Mai mult, vă poate fi folositor la trasarea liniilor de tăiere, pe material.
– Acele cu gămălie. Trebuie să aibă vârful ascuţit, ca să nu rupă firele din textura materialelor şi să nu lase urme în ţesătură.
– Perniţa de ace. Se face dintr-un dreptunghi de circa 7×15 cm, din stofă, şi se umple cu vată. În ea înfigeţi, în timpul lucrului, acele de cusut şi pe cele cu gămălie.
– Creta. Vă ajută să trasaţi pe material conturul tiparului, să însemnaţi eventualele ajustări la probă sau tivul. Nu se foloseşte cretă obişnuită, ci cretă specială, de croitorie.
– Aţa de cusut. Este de mai multe feluri şi se alege în funcţie de tipul de cusătură. Pentru însăilare se foloseşte o aţă foarte subţire, care se rupe uşor, la maşină e bună aţa subţire, dar rezistentă etc.
– Cutia cu accesorii. Aceasta ne ajută să păstrăm în ordine toate accesoriile. Poate fi din metal, ca acelea de bomboane sau de biscuţi, ori din carton, cum sunt cele de depozitare care se găsesc în marile magazine.
– Maşina de cusut. Este cel mai scump obiect din trusă, dar e indispensabilă dacă vreţi să realizaţi cusături îngrijite. Cea electrică e mai uşor de folosit, spre deosebire de cea clasică, ce impune, înainte de utilizare, exerciţii de pedalare ritmică, fără curea sau cu acul blocat.