În registrele Brigăzii de Poliţie Rutieră a Capitalei, demnitarul Gabriel Oprea - ca şi alte personaje suspuse, de rang înalt -, a primit un cod. În cazul şefului “Internelor” este vorba de indicativul 604, în dreptul căruia anchetatorii au contabilizat nu mai puţin de 1.600 de deplasări în coloană oficială, atât în ţară, cât şi în Bucureşti, numai anul acesta. Cifrele “înghit” şi cele 35 de zile în care Oprea l-a înlocuit la şefia Guvernului pe premierul Ponta în perioada în care acesta a fost operat la genunchi, în Turcia. Evidenţele Serviciului Operativ Special al BPR conţin informaţii foarte stricte cu privire la formarea unei coloane oficiale: data şi ora la care s-a solicitat transportul special, codul demnitarului, ora plecării spre locul indicat, cea a plecării din locul de unde trebuie recuperat demnitarul şi punctul de sosire, documente care acum sunt probe în anchetă.
Se folosesc coduri pentru destinaţie
“Totul se face prin aghiotantul demnitarului, angajat al SPP. El solicită transportul şi menţionează timpul în care coloana trebuie să ajungă la demnitar, dar şi locul de destinaţie. Punctul final nu este întotdeauna scris în clar, ci poate fi codificat, tot cu ajutorul unor cifre, în funcţie de importanţa locului respectiv”, ne-au dezvăluit surse judiciare. Referitor la ziua de 20 octombrie, când antemergătorul Gigină a pierit după ce a intrat cu motocicleta într-o groapă făcută pe strada Ştirbei Vodă, din Bucureşti, Libertatea a aflat, în exclusivitate, care au fost punctul de plecare şi cel de sosire de pe traseul în care agentul rutier şi-a pierdut viaţa. Ministrul de interne Gabriel Oprea a fost recuperat pe de strada Jandarmeriei, de la o unitate a SRI unde avusese o întâlnire, şi urma să ajungă acasă la el, în Cotroceni! Aceasta a fost misiunea de maximă urgenţă care trebuia dusă la îndeplinire de subordonaţii săi care, în acea zi ploiasă, au fost nevoiţi să gonească prin oraş cu peste 100 km/h.
Nimeni nu a coborât din maşină
Traseul complet al demnitarului Oprea a fost refăcut şi cu ajutorul celor doi SPP-işti - un ofiţer aghiotant şi un subofiţer aflat la volanul maşinii -, care au devoalat în anchetă acest lucru. În plus, cei doi au recunoscut că, nici o clipă, nici unul dintre ei, incluzându- l aici şi pe ministrul Oprea, nu a coborât vreun moment din maşină după producerea teribilului accident, aşa cum s-a vehiculat iniţial. “Angajaţii SPP au spus că motociclistul mergea în faţa lor, la 60-80 de metri, să fluidizeze traficul. Cei doi poliţişti aflaţi în maşina de escortă din faţa lor le-au spus că s-a întâmplat ceva. Şoferul şi aghiotantul au luat atunci decizia să aplice procedura de extragere a demnitarului, ca în caz de pericol. După vreo 500 de metri, când era aproape ajuns acasă, Oprea a aflat prin staţie că, de fapt, situaţia e mult mai gravă, dar nu s-a mai întors. A fost dus acasă...”, ne-au dezvăluit surse judiciare.
Încă nu există tot filmul
Anchetatorii încearcă acum să refacă şi video traseul urmat de coloana lui Oprea. În afara punctelor de plecare (n.r. - sediul acelei unităţi a SRI) şi de sosire (n.r. - casa lui Oprea), există imagini de pe tot traseul, care însă nu au surprins, din cauza unghiurilor de filmare, momentul accidentului. “O să cerem imagini şi de la acea unitate militară, şi de la ministrul Oprea, de acasă de la el, dacă ele există”, au adăugat surse apropiate anchetei.