O serie de evenimente ce vor avea un puternic impact asupra populaţiei şi sunt determinate de “stilul” discreţionar sau incompetent al Guvernului în administrarea ţării scapă dezbaterii şi intervenţiei publice, estompate de accidente sau de acte criminale, spectaculoase, chiar senzaţionale, dar prea ocupând 24 de ore din 24 emisiunile TV. Aşa a fost scandalul în care şi-a pierdut viaţa, la Giurgiu, baschetbalistul american, aşa este, mai nou, accidentul provocat de “cârcotaşul” Şerban Huidu. Deşi ponderea dezbaterilor, cu participarea obligatorie a autorităţilor de vârf, ar fi trebuit canalizată către cârdăşia politicieni – clanuri interlope, către lipsa de voinţă a celor de la putere de a o jugula. Aşa este putregaiul care apare tot mai evident de sub faldurile Puterii, ai cărei membri marcanţi sunt colectori de taxe de protecţie pentru partid. Aşa este aberaţia premierului Boc, care, după ce a întârziat nepermis depunerea la Parlament a Bugetului pe 2012 – de ale cărui prevederi depind direct planurile de afaceri şi viaţa socială – declară că “e gata”, dar nu-l poate înainta până nu-i va fixa FMI creşterea economică şi deficitul (?!). Aşa este presiunea pe care Cabinetul o pune asupra Parlamentului spre a i se vota cinica Lege a asistenţei sociale sau făcătura cu scop electoral a reorganizării administrative.
Cât priveşte cumplitul accident de la Timişul de Sus, ar trebui, totuşi, insistat asupra câtorva aspecte. Categoric, Şerban Huidu, după întâmplarea din Austria, de la schi, nu era încă bun să conducă un monstru rutier. Mai ales că avea multiple recidive ca şofer agresiv. Cumva, Huidu a scris cronica unei catastrofe anunţate. E de vină el, dar răspunderea revine şi familiei sau medicilor care nu l-au oprit. Nu sunt convins nici că şoferul Loganului a dat dovadă de prudenţă: faptul că maşina respectivă venea pe lângă axul şoselei care preceda un viraj dreapta poate lăsa impresia că şi el voia să taie curba. Huidu trăieşte o dramă, dar alte trei familii trăiesc o tragedie.
Accidentul a fost provocat de Mercedes, nu de Logan, iar legea trebuie să-şi spună până la capăt cuvântul. Mă îndoiesc însă că aşa va fi, sintagma “cu suspendare” fiind repetată papagaliceşte de magistraţi, fără efect punitiv şi inhibitor. Categoric, legea poate fi amendată, chiar înăsprită, dar mai ales aplicată. Or, în acest sens, autorităţile ori sunt concesive, ori ascund gunoiul sub preş. Şeful de la Rutieră, Lucian Diniţă, se umfla în pene că, din 2009, numărul morţilor ar fi scăzut cu 50%. E un truc vechi, se contabilizează cei care şi-au pierdut pe loc viaţa sau în scurt timp după accident, nu şi cei care mor după o vreme din cauza leziunilor interne. Şi când e vorba de vieţi ne furăm căciula?!
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro