Ei s-au perindat pe la Transporturi
Pe rând, responsabilii de la Transporturi s-au chinuit să finalizeze Autostrada Soarelui între 1998 şi 2012.
La drumul spre mare se lucrează de 25 de ani
În cazul autostrăzii spre Constanţa, la care actualul ministru al transporturilor vrea să taie panglica la finalul acestei luni, lucrările au fost începute de Ceauşescu în 1987.
Pe vremea comuniştilor s-au realizat 18 kilometri, între Feteşti şi Cernavodă. Lucrările au fost abandonate după 1989 şi reluate abia în anul 1998 şi de atunci toţi aşteptăm cu sufletul la gură finalizarea autostrăzii. Din 1998 până acum pe la şefia ministerului Transporturilor s-au perindat 7 miniştri, iar abia al optulea, Ovidiu Silaghi, va avea şansa să taie panglica. Costurile de construcţie, fără perioada socialismului, s-au ridicat la aproximativ 3 milioane de euro pe kilometru, pe o lungime totală de 197 de kilometri. Chiar dacă autostrada nu este gata, la costurile de construcţie se adaugă, începând cu 2007, costurile de întreţinere ale asfaltului degradat pe porţiunile Bucureşti-Feteşti, care se ridică la 176,251 de euro/km anual, conform CNADR. (Sorin Golea)
Avem şosea de Cartea Recordurilor?
În vreme ce alţii îşi construiesc autostrăzi în câteva zile, noi nu am reuşit în 25 de ani, ceea ce ar putea fi un record mondial. Ca urmare, reporterii Libertăţii i-au contactat pe reprezentanţii Cărţii Recordurilor şi le-am spus povestea autostrăzii noastre neterminate. În câteva zile, vom primi răspunsul din partea Guinness World Records.
Cea mai scumpă autostradă din România: 27,8 milioane de euro/km
Conform proiectelor Companiei Naţionale de Autostrăzi (CNADR), ţara noastră va avea şase autostrăzi.
– A1 va face legătura între Vama Nădlac şi Bucureşti, traversând munţii pe Valea Oltului. Conform CNADR, pe porţiunea Sibiu – Piteşti această autostradă va avea costurile cele mai ridicate din toate proiectele de drumuri din România: 27,8 milioane de euro pe kilometru, pe o distanţă de 116,64 de kilometri.
– A2 va lega Bucureştiul de Constanţa, începând cu, sperăm, finalul acestei luni.
– A3 va pleca din Bucureşti, va ajunge la Braşov, apoi Târgu Mureş, Cluj şi se va termina la vama Borş.
– A4 va lega Târgu Mureş de Ungheni, prin Iaşi.
– A5 va lega Ploieştiul de Focşani, de unde va ajunge la Vama Albiţa.
– A şasea autostradă, mai precis o jumătate de autostradă, cu o lungime de 75 de kilometri, ar trebui să lege, conform datelor CNADR, comuna Jucu de oraşele Dej şi Bistriţa Năsăud.
Japonezii au refăcut un drum în 4 zile
Japonezii au reuşit să uimească, anul trecut, după ce în doar patru zile de la cutremurul devastator de 9 grade pe scara Richter ce a zguduit arhipelagul nipon, s-au mobilizat rapid şi au refăcut un drum distrus de alunecările de teren.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro