15 oraşe beneficiază de programul „Creştem împreună”
La nivel naţional, programul include anual 1.040 copii şi este derulat în colaborare cu unităţi şcolare din: Piteşti (jud. Argeş), Bucureşti, Reşiţa (jud. Caraş-Severin), Mangalia (jud. Constanţa), Târgovişte (jud. Dâmboviţa – 2 centre), Craiova (jud. Dolj), Petrila (jud. Hunedoara), Braşov (jud. Braşov), Piatra-Neamţ (jud. Neamţ), Suceava (jud. Suceava), Iaşi (jud. Iaşi), Negreşti (jud. Vaslui), Lupeni (jud. Hunedoara), Sighişoara (jud. Mureş), Timişoara (jud. Timiş).
Copiii beneficiază de sprijin pentru efectuarea temelor şi pregătire şcolară suplimentară, consiliere psihologică, activităţi de socializare şi de petrecere a timpului liber, asigurarea comunicării permanente cu părinţii plecaţi.
Personalul implicat în programe ţine legătura cu persoanele în a căror îngrijire se află copiii şi asigură orientarea, pregătirea şi consilierea acestora prin întâlniri şi vizite la domiciliu. În fiecare program sunt implicaţi un cadru didactic, un consilier şcolar/psiholog, un asistent social şi voluntari.
Cât de dur îi marchează absenţa familie
„Plecarea părinţilor la muncă în străinătate generează consecinţe negative asupra dezvoltării copiilor rămaşi acasă, atât din punct de vedere fizic, cât şi emoţional, social şi educaţional. Scăderea interesului acordat şcolii, creşterea absenteismului şi tendinţa de abandon şcolar, pe fondul lipsei de preocupare a părinţilor faţă de educaţia lor, caracterizează situaţia multora dintre aceştia. Ţinând cont de nevoile copiilor rămaşi singuri acasă, în urma migraţiei economice a părinţilor, Salvaţi Copiii le acordă sprijin atât în activitatea şcolară cât şi în viaţa lor socială şi emoţională, prin servicii educaţionale, de consilere şi dezvoltarea de programe de timp liber”, a declarat doamna Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.
Povestea Laurei
Laura are 8 ani şi este elevă în clasa a II-a la o şcoală din Bucureşti. Ea a fost inclusă în programul „Creştem Împreună” la recomandarea învăţătoarei care ne-a explicat, împreună cu bunica Laurei, situaţia dificilă prin care a trecut aceasta din momentul plecării tatălui ei la muncă în străinătate.
Dintr-un copil vesel şi premiant, Laura devenise tot mai apatică şi mai puţin interesată de temele şcolare. După ce fetiţa a început să frecventeze programul derulat de Salvaţi Copiii, situaţia ei s-a îmbunătăţit simţitor. Astfel, în urma intervenţiei psihologului prin şedinţele de consiliere şi a contactului cu alţi copii care trec prin experienţe similare şi cu care şi-a putut împărtăşi trăirile, fetiţa a început să redevină copilul vioi de mai înainte.
Şi pe plan şcolar situaţia Laurei s-a îmbunătăţit vizibil; făcându-şi temele cu ceilalţi copii înscrişi la centru, într-un mediu mult mai atrăgător pentru copii şi ajutată de doamna învăţătoare, Laura a progresat, iar carnetul ei de note ne demonstrează acest lucru. Mai mult, este dornică să participe tot mai mult la ora de lectură, unde le citeşte diverse poveşti copiilor mai mici incluşi în program.