La pasajul Muncii lucrările au început în stil românesc. Deşi muncitorii ar fi trebuit să vină astăzi de la primele ore ale dimineţii, aşa cum era anunţat, abia pe la 10.00 şi-au făcut apariţia primii dintre ei. Şi imediat ce au restricţionat circulaţia la o bandă pe sens, s-a şi creat aglomeraţie.
Culmea este că acelaşi pasaj a mai intrat o dată în reparaţii. În primăvara anului 2010. Atunci primarul Sorin Oprescu spunea, în timpul unei vizite că şantierul ar trebui încheiat la finalul anului 2011, cel mi târziu la începutul anului 2012. Numai că nu a fost aşa şi astăzi s-au impus din nou restricţii în trafic în această zonă. Explicaţia reprezentanţilor municipalităţii pentru care un pasaj intră de două ori în reperaţii este următoarea: ”Pe parcursul execuţiei lucrărilor (cele începute în 2010- n.r.), şi în baza constatărilor efectuate după decopertare, s-a impus consolidarea structurii de rezistenţă a podului, lucrare ce nu era prevazută iniţial. Astfel, a fost necesară demararea unei noi proceduri de achiziţie, pentru lucrările nou apărute”, potrivit unui răspuns pe care l-am primit de la Primăria Capitalei. În pasaj se vor executa lucrări privind consolidarea structurii de rezistenţă a pasajului, refacerea hidroizolaţiei, refacerea linie de tramvai, refacerea carosabilului, iluminatul şi arhitectura. Potrivit reprezentanţilor municipalităţii proiectul se va încheia în septembrie 2014. Costurile proiectului iniţial au fost de peste 9 milioane de euro.
Şi tramvaiele care circulau în zonă circulă acum pe trasee deviat. Linia 1 de tramvaie va fi reorganizată în doua secţiuni, astfel:
– Linia 1 (secţiunea şos. Şerban Voda – Calea Vitan) va funcţiona de la terminalul ”Şura Mare”, pe traseul: Şos. Giurgiului, Sos. Şerban Vodă, Bd. Gheorghe Şincai, Str. Nerva Traian, Bd. Octavian Goga, Calea Vitan, Şos. Mihai Bravu, cu întoarcere pe Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Bd. Gheorghe Şincai, Şos. Şerban Vodă, Şos. Olteniţei, Str. Şura Mare.
– Linia 1 (secţiunea Şos. Viilor – Pasajul Basarab) va funcţiona de la terminalul ”Şura Mare”, pe traseul: Şos. Giurgiului, Şos. Viilor, Str. Dr. Constantin Istrati, Şos. Progresului, Bd. Timişoara, Bd. Vasile Milea, Pasajul Basarab, Şos. Nicolae Titulescu, Şos. Iancu de Hunedoara, Şos. Ştefan cel Mare, Şos. Mihai Bravu cu întoarcere la Piaţa Iancului, apoi pe Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Şos. Iancu de Hunedoara, Şos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Bd. Vasile Milea, Bd. Timişoara, Şos. Progresului, Str. Dr. Constantin Istrati, Şos. Viilor, Şos. Oltenitei, Str. Şura Mare.
Pentru preluarea fluxului de călători de pe tronsonul Calea Dudeşti – Piaţa Iancului, RATB va prelungi traseul liniei de autobuze 634, de la intersecţia Şos. Mihai Bravu/Str. Baba Novac pe Şos. Mihai Bravu până la Bucur Obor. Autobuzele vor opri pe Şos. Mihai Bravu comun cu liniile 135, 311, 330, 335 si vor purta inscripţia de traseu: ,,Linia 634: Romprim- Şos. Mihai Bravu- Piaţa Obor”.
Fotografii: Dan Bistriţeanu
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro