Vânzările la ouă au explodat
Cu spor au frâmântat la cozonaci, cot la cot cu gospodinele, şi marii producători de produse de panificaţie. Primele estimări arată că s-au vândut vreo 8 milioane de cozonaci şi pască, cu 4-5% mai mult faţă de anul trecut. Dar nici producătorii de ouă nu au de ce să se plângă. În Săptămâna Mare, românii au vopsit şi au ciocnit 180 de milioane de ouă.
Cu tot cu cele care au intrat în prăjiturile şi salatele de beouf pregătite de Paşte, vânzările de ouă au crescut cu 50% comparativ cu o lună obişnuită. S-au vândut bine şi cafeaua, fructele, legumele, telemeaua proaspătă, apa plată, berea şi dulciurile.
La casa de marcat, toate aceste cumpărături se traduc pentru marile lanţuri de magazine în vânzări de aproximativ un miliard de lei. Altfel spus, românii au lăsat, în total, în hipermarketuri vreo 30% din venitul mediu pe familie. Ceea ce înseamnă că ar putea fi nevoiţi să se împrumute pentru grătarul tradiţional de 1 Mai.
Ne plac bunătăţile tradiţionale
De sărbători, suntem mult mai atenţi la alimentele pe care le punem pe masă. Aşa se face că românii consumă de cinci ori mai multe produse autohtone premium de Paşte, arată datele unui magazin online specializat în comercializarea de produse alimentare, terapeutice şi cosmetice 100% româneşti.
La mare căutare sunt specialităţile din miere de albine, iaurturile şi conservele din fructe şi legume, siropurile, brânzeturile maturate, zacusca, fursecurile de casă, vinurile şi uleiurile presate la rece. Coşul mediu de astfel de cumpărături de Paşte creşte la aproximativ 300 de lei, faţă de comenzile de vreo 100 de lei, înregistrate în lunile precedente.