Andreea este pilot, dar nu se mulţumeşte cu această funcţie, ţintind mai sus, la gradul de căpitan. Spune că în zbor are o senzaţie de libertate pe care la sol nu a avut-o niciodată.
“Când eşti în aer, te simţi liber, eşti ca o pasăre deasupra tuturor, însă ai multe responsabilităţi. Cel mai frumos sentiment îl am când decolez dimineaţa foarte devreme în căutarea răsăritului. Pentru noi, piloţii, soarele este mereu acolo sus, de fiecare dată când zburăm”, ne-a spus ea.
Dar până să ajungă atât de stăpână pe sine, Andreea a luat-o meticulos de jos, a trecut cu brio prin toate examenele şi s-a luptat chiar şi cu prejudecăţile colegilor, care nu le privesc cu prea mare încredere pe femeile-aviator:
“A fi pilot nu are legătură cu a fi femeie sau bărbat, are legătură cu a fi capabil să-ţi îndeplineşti atribuţiunile”, a replicat frumoasa brunetă.
Pasionată de arte marţiale şi alpinism
Andreea cunoaşte pe de rost toate avioanele, a zburat cu modele IAR 46, Zlin 142, Cessna 172, Diamond, Piper sau Seneca.
Pentru un muritor de rând, toate acestea nu înseamnă decât o înşiruire de-a dreptul enervantă de cifre şi litere, însă ea ştie istoria aeronauticii pe de rost.
Cel mai provocator i se pare însă zborul cu avioanele de tip Boeing: “Din ziua în care am plecat în Suedia pentru a începe orele la simulator, am ştiut că viaţa mea nu va mai fi niciodată la fel. După numai cinci săptămâni, mi s-a dat aprobare să zbor pe Boeing 737. La prima vedere, mi s-a părut cam mare, dar m-am descurcat foarte bine pe prima mea cursă comercială Bucureşti-Arad-Barcelona”.
De doi ani încoace, frumoasa tânără pilotează avioane de linie de tip Airbus.
Andreea mai este pasionată de alpinism (a escaladat vârful Mont Blanc), dar şi de arte marţiale.
Mihaela Olteanu se joacă pe cer cu avionul
O altă mândrie a României este Mihaela Olteanu, instructor de zbor la Clinceni şi campioană naţională la acrobaţie, clasa sport, dar şi la planorism. Are 31 de ani, pilotează de la 16 ani, iar când îşi ia zborul, cu greu o poţi urmări pe cer, căci face adevărate giumbuşlucuri cu avionul!
La competiţiile de acrobaţie, numai norii îi mai joacă feste: “Mă aflam la un concurs de gen, în Slovacia, când a trebuit să întrerup exerciţiile în aer din cauza norilor care-mi dădeau bătăi de cap”, ne-a povestit Mihaela.
Iar când vine vorba de meseria de instructor, este foarte dură cu elevii săi, de la care doreşte întotdeauna performanţă: “Ca să poţi ajunge un bun pilot, mai întâi trebuie să-ţi placă ceea ce faci, să înveţi mult, pentru că nu ai cum să zbori dacă nu cunoşti principiile zborului şi nu ai cunoştinţe despre aeronavă, navigaţie sau meteorologie. Şi neapărat trebuie să te antrenezi ca să poţi avea continuitate”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro